przejście do treści strony

AktualnościRSS

Ludzie listy piszą…

opublikowano: 08.02.2018 13:58 · zmodyfikowano: 09.02.2018 13:33

W 2017 roku do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego wpłynęło blisko 45 tysięcy pism, a dyspozytorzy Centrali Ruchu odbierali kilkadziesiąt telefonów dziennie. Mieszkańcy piszą wnioski, petycje i składają różnego rodzaju dokumenty urzędowe. Zdarzają się także donosy na sąsiada, anonse matrymonialne i pytania o rozkłady jazdy pociągów czy ceny w sklepach ogólnobudowlanych.

Tylko dział odpowiedzialny za zajęcie pasa drogowego wydał w zeszłym roku prawie 9300 decyzji administracyjnych. Ogrom pism wystosowała także komórka zajmująca się skargami, wnioskami i petycjami mieszańców, było ich 1500. Setki maili, tysiące pism i telefony dotyczące ważnych dla mieszkańców kwestii, to codzienność urzędników. Pośród spraw bieżących zdarzają się jednak perełki. Jedna z próśb, które dotarły drogą elektroniczną dotyczyła pomocy w odnalezieniu „pięknej brunetki, która podróżowała jednym z tramwajów”, a ostatnio ktoś pytał o panią kierującą — „autobus prowadziła bardzo miła pani o ciemnych włosach i ładnie się do mnie uśmiechała, chciałbym poznać ją bliżej”. Dzięki wsparciu urzędników udało się w zeszłym roku odnaleźć kilka zgub, a także uratować porwanego, rudego pieska. Interwencje pracowników Centrali Ruchu przyczyniły się między innymi do ustalenia miejsca zaginionych. Jednak dyspozytorzy dobierają także telefony w sprawie porannej pobudki, zamówienia pizzy lub zakupów z dostawą do domu. Niejednokrotnie, szczególnie podczas służb nocnych, prośby dotyczą taksówek wprost do domu lub przekazanie żonie, że mąż się spóźni. Dostajemy donosy o nocnych hałasach, a także o tym, że sąsiedzi sadzą drzewa i kwiatki poza swoją działką, a miłośnicy komunikacji piszą prośby o gadżety i bilety.

Większość ze spraw udaje się załatwić pozytywnie, bo „urzędnik też człowiek”. Żeby ułatwić formalności, wszelkie potrzebne dokumenty i regulaminy dostępne są na stronie www.zditm.szczecin.pl. Wypełnienie odpowiedniego druku i przekierowanie go do dobrej komórki znacząco przyspieszy realizację sprawy.

Przypominamy także, że numery interwencyjne ZDiTM i innych służb nie powinny być używane dla żartu.

przewiń do góry