przejście do treści strony

Powiadomienia web push umożliwiają przesyłanie na Twoje urządzenie informacji o nowościach na stronie internetowej ZDiTM natychmiast po ich opublikowaniu. Na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) powiadomienia wyświetlane są niezależnie od uruchomionych aplikacji, natomiast na komputerach stacjonarnych do ich wyświetlenia zazwyczaj wymagana jest włączona przeglądarka internetowa.

Powiadomienia możesz włączyć i wyłączyć w każdym czasie.

Pamiętaj, że powiadomienia musisz włączyć oddzielnie na każdym urządzeniu, na którym chcesz je otrzymywać.

Wybierz interesujące Cię tematy:



AktualnościRSS

Ludzie listy piszą…

opublikowano: 08.02.2018 13:58 · zmodyfikowano: 09.02.2018 13:33 · wiadomość archiwalna

W 2017 roku do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego wpłynęło blisko 45 tysięcy pism, a dyspozytorzy Centrali Ruchu odbierali kilkadziesiąt telefonów dziennie. Mieszkańcy piszą wnioski, petycje i składają różnego rodzaju dokumenty urzędowe. Zdarzają się także donosy na sąsiada, anonse matrymonialne i pytania o rozkłady jazdy pociągów czy ceny w sklepach ogólnobudowlanych.

Tylko dział odpowiedzialny za zajęcie pasa drogowego wydał w zeszłym roku prawie 9300 decyzji administracyjnych. Ogrom pism wystosowała także komórka zajmująca się skargami, wnioskami i petycjami mieszańców, było ich 1500. Setki maili, tysiące pism i telefony dotyczące ważnych dla mieszkańców kwestii, to codzienność urzędników. Pośród spraw bieżących zdarzają się jednak perełki. Jedna z próśb, które dotarły drogą elektroniczną dotyczyła pomocy w odnalezieniu „pięknej brunetki, która podróżowała jednym z tramwajów”, a ostatnio ktoś pytał o panią kierującą — „autobus prowadziła bardzo miła pani o ciemnych włosach i ładnie się do mnie uśmiechała, chciałbym poznać ją bliżej”. Dzięki wsparciu urzędników udało się w zeszłym roku odnaleźć kilka zgub, a także uratować porwanego, rudego pieska. Interwencje pracowników Centrali Ruchu przyczyniły się między innymi do ustalenia miejsca zaginionych. Jednak dyspozytorzy dobierają także telefony w sprawie porannej pobudki, zamówienia pizzy lub zakupów z dostawą do domu. Niejednokrotnie, szczególnie podczas służb nocnych, prośby dotyczą taksówek wprost do domu lub przekazanie żonie, że mąż się spóźni. Dostajemy donosy o nocnych hałasach, a także o tym, że sąsiedzi sadzą drzewa i kwiatki poza swoją działką, a miłośnicy komunikacji piszą prośby o gadżety i bilety.

Większość ze spraw udaje się załatwić pozytywnie, bo „urzędnik też człowiek”. Żeby ułatwić formalności, wszelkie potrzebne dokumenty i regulaminy dostępne są na stronie www.zditm.szczecin.pl. Wypełnienie odpowiedniego druku i przekierowanie go do dobrej komórki znacząco przyspieszy realizację sprawy.

Przypominamy także, że numery interwencyjne ZDiTM i innych służb nie powinny być używane dla żartu.

przewiń do góry