Biletomaty w pojazdach
W biletomatach z funkcją płatności bilonem można płacić wyłącznie monetami o nominałach 5 gr, 10 gr, 20 gr, 50 gr, 1 zł, 2 zł, 5 zł. Biletomat po zakupie biletu wydaje resztę, a w przypadku braku monet do wydawania reszty – przed dokonaniem zakupu wyświetla komunikat o możliwości zakupu biletu tylko za odliczoną gotówkę.
Biletomaty firmy GMV
Zainstalowane są w pojazdach wszystkich operatorów i obsługują płatność kartami płatniczymi oraz e-portmonetką. W autobusach zainstalowane są urządzenia niewyposażone w funkcję płatności bilonem, natomiast w 75 tramwajach dodatkowo możliwe jest dokonywanie płatności bilonem.
W górnej części urządzenia, bliżej jego lewej krawędzi znajduje się ekran dotykowy (1).
Poniżej ekranu dotykowego znajduje się czytnik kart zbliżeniowych (przy lewej krawędzi urządzenia – 2) oraz czytnik kart płatniczych z chipem lub paskiem magnetycznym (po prawej stronie czytnika kart zbliżeniowych – 3).
Przy prawej krawędzi urządzenia znajdują się, patrząc od góry:
- otwór wlotowy monet (w biletomatach niewyposażonych w funkcję płatności bilonem otwór wlotowy monet jest zaślepiony) (4),
- czytnik kart SKA/SKR (5).
W dolnej części urządzenia znajduje się, zajmując całą szerokość, kieszeń do odbioru biletów papierowych, potwierdzeń płatności kartą płatniczą, reszty wypłacanej bilonem (6).
Biletomaty firmy Pixel
Zainstalowane są w tramwajach niskopodłogowych „Swing” oraz w autobusach Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” i Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Dąbie”. Umożliwiają dokonywanie płatności bilonem.
Oznakowanie pojazdów
Pojazdy wyposażone w biletomaty oznakowane są w zależności od oferowanego przez dane urządzenie sposobu płatności.
- biletomat obsługujący tylko płatność kartą płatniczą:
- biletomat obsługujący tylko płatność bilonem:
- biletomat obsługujący płatność kartą płatniczą i bilonem:
Reklamacje
Reklamacje związane z funkcjonowaniem biletomatów stacjonarnych i mobilnych można składać:
- drogą mailową na adres bok@zditm.szczecin.pl,
- telefonicznie pod numerem 91 48 00 460 lub 91 48 00 461,
- osobiście w Biurze Obsługi Klientów (kasa główna ZDiTM) — ul. Klonowica 5, Szczecin.
W tym celu należy wypełnić protokół reklamacyjny.