×

Powiadomienia web push umożliwiają przesyłanie na Twoje urządzenie informacji o nowościach na stronie internetowej ZDiTM natychmiast po ich opublikowaniu. Na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) powiadomienia wyświetlane są niezależnie od uruchomionych aplikacji, natomiast na komputerach stacjonarnych do ich wyświetlenia zazwyczaj wymagana jest włączona przeglądarka internetowa.

Powiadomienia możesz włączyć i wyłączyć w każdym czasie.

Pamiętaj, że powiadomienia musisz włączyć oddzielnie na każdym urządzeniu, na którym chcesz je otrzymywać.

Wybierz interesujące Cię tematy:



×

PL — język polski
EN — English language
DE — deutsche Sprache
UK — українська мова

AktualnościRSS

Most Cłowy — raport z budowy

opublikowano: 15.03.2017 15:20 · zmodyfikowano: 15.03.2017 15:58 · wiadomość archiwalna

Zakończył się najbardziej widowiskowy etap remontu mostu Cłowego — demontaż przęseł. Teraz na placu budowy widać niewiele, ale to nie oznacza, że nie dzieje się nic. Części przyczółków — korpusu i skrzydełek, zostały rozebrane do poziomu fundamentów. Wszystkie wykonywane obecnie roboty wokół tych elementów zostały przewidziane umową i nie zagrażają terminowi przywrócenia przeprawy do używania.

Wkrótce rozpoczną się prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach. Prowadzone obecnie roboty mają na celu jak najlepsze przygotowanie istniejących podpór przeprawy na przyjęcie przygotowywanej w Gdyni nowej, stalowej konstrukcji nośnej obiektu. 

Równolegle do robót prowadzonych w Szczecinie realizowane są również prace w Gdyni — tworzona jest stalowa konstrukcja przęseł mostu. Istotną zmianą związaną z wytworem konstrukcji jest nowa technologia montażu konstrukcji stalowej, która według wstępnych założeń zakładała transport 9 części drogą wodną i scalanie na placu budowy w Szczecinie. Ostateczny projekt scalenia i montażu konstrukcji zakłada wytworzenie 24 segmentów, które zostaną połączone na nabrzeżu w Gdyni w dwa elementy o długości około 14 m × 100 m. Transport przęseł do Szczecina odbędzie się drogą wodną w dwóch częściach, a na miejscu oba elementy zostaną nasunięte na podpory. Zgodnie z harmonogramem powinno to nastąpić w pierwszej połowie maja. Aby przyspieszyć prace, w Gdyni wykonane zostaną również elementy żelbetowe zespalające poszczególne dźwigary skrzynkowe, żelbetowa płyta dolna zespolona z płytą dolną dźwigara oraz deskowania pod żelbetową płytę pomostu. Wszystkie prace mają na celu zoptymalizowanie procesu wytworu i montażu konstrukcji, tak aby umożliwić terminowe oddanie obiektu do eksploatacji.

Przyjęty harmonogram robót dla mostu Cłowego jest mocno napięty, ale na dzień dzisiejszy prace odbywają się zgodnie z harmonogramem, a termin nie jest zagrożony. Most ma być przejezdny na TSR 2017.

przewiń do góry