przejście do treści strony

Powiadomienia web push umożliwiają przesyłanie na Twoje urządzenie informacji o nowościach na stronie internetowej ZDiTM natychmiast po ich opublikowaniu. Na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) powiadomienia wyświetlane są niezależnie od uruchomionych aplikacji, natomiast na komputerach stacjonarnych do ich wyświetlenia zazwyczaj wymagana jest włączona przeglądarka internetowa.

Powiadomienia możesz włączyć i wyłączyć w każdym czasie.

Pamiętaj, że powiadomienia musisz włączyć oddzielnie na każdym urządzeniu, na którym chcesz je otrzymywać.

Wybierz interesujące Cię tematy:



AktualnościRSS

Co służby usuwają z jezdni

opublikowano: 17.12.2018 10:17 · zmodyfikowano: 17.12.2018 10:22

Kanapa, koc, ubrania, telewizor, donica z kwiatami i kosz na śmieci, nie zabrakło także muszli klozetowej. Nie jest to lista zakupów wyposażenia domu, a przykładowe rzeczy, które służby usunęły w tym roku z jezdni. Fantazja i bezmyślność ludzi nie zna granic.

Każdego dnia średnio 7 razy miejskie służby wyjeżdżają do zdarzeń szczególnych, czyli usuwania różnych przeszkód zagrażających uczestnikom ruchu drogowego w Szczecinie. Rocznie na takie działania ZDiTM przeznacza ponad 500 tysięcy złotych. Tylko do końca listopada do usuwania skutków kolizji było prawie 1000 wyjazdów, uprzątnięto 321 martwych kotów, 74 sarny i 83 dziki. Były także psy, borsuki, fretki, jelenie, lisy, łabędzie i wiele innych gatunków zwierząt. Niestety poza sytuacjami losowymi związanymi z kolizjami i wypadkami zdarzają się również działania osób nieodpowiedzialnych i lekkomyślnych.

Służby były wzywane także do usunięcia z jezdni beczki, płyt nagrobnych, ławki, a nawet Toi Toia!

Jak widać fantazja mieszkańców naszego miasta często powoduje niebezpieczeństwo dla uczestników ruchu drogowego. Apelujemy zatem do kierowców, pieszych i rowerzystów. Jeśli widzą coś nietypowego na jezdni, prosimy o telefon do Dyspozytora Centrali Ruchu lub Straży Miejskiej.

Firma, z którą podpisana jest umowa na usuwanie skutków zdarzeń szczególnych musi dysponować specjalistycznym sprzętem, m.in. podnośnikiem koszowym, piaskarką, zamiatarką, polewaczką, piłą łańcuchową. Od zgłoszenia Dyspozytora Centrali Ruchu wykonawca ma 30 min na reakcję, a likwidacja musi nastąpić w możliwie najkrótszym czasie. Wykonawca zobowiązany jest do usuwania zanieczyszczeń i przeszkód powstałych w wyniki wypadku, kolizji, zdarzeń losowych (silne wiatry, wyładowania atmosferyczne, osuwiska ziemi), aktów wandalizmu stwarzających zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego.

W 2018 roku umowa na likwidację zdarzeń szczególnych na terenie miasta Szczecin realizowana jest przez Remondis Szczecin Sp. z o.o. Ogłoszony został przetarg na rok 2019, na oferty czekamy do 20 grudnia.

przewiń do góry