×

Powiadomienia web push umożliwiają przesyłanie na Twoje urządzenie informacji o nowościach na stronie internetowej ZDiTM natychmiast po ich opublikowaniu. Na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) powiadomienia wyświetlane są niezależnie od uruchomionych aplikacji, natomiast na komputerach stacjonarnych do ich wyświetlenia zazwyczaj wymagana jest włączona przeglądarka internetowa.

Powiadomienia możesz włączyć i wyłączyć w każdym czasie.

Pamiętaj, że powiadomienia musisz włączyć oddzielnie na każdym urządzeniu, na którym chcesz je otrzymywać.

Wybierz interesujące Cię tematy:



×

PL — język polski
EN — English language
DE — deutsche Sprache
UK — українська мова

AktualnościRSS

Co służby usuwają z jezdni

opublikowano: 26.09.2019 13:37

Każdego dnia zmienia się wystrój jezdni, który jest wynikiem nie tylko nieszczęśliwych wypadków, ale także działania osób bez wyobraźni. Niejednokrotnie pisaliśmy o wiadrach, butlach gazowych czy śmietnikach. Tym razem do przedmiotów, które służby usuwają z pasa drogowego doliczamy kanapę, fotel, kontener i Toi Toi.

Każdego dnia średnio 6 razy miejskie służby wyjeżdżają do zdarzeń szczególnych, czyli usuwania różnych przeszkód zagrażających uczestnikom ruchu drogowego w Szczecinie. Firma Vicaro, z którą ZDiTM podpisał właśnie umowę, będzie otrzymywała za to zadanie ryczałtową kwotę niespełna 29 tysięcy złotych miesięcznie.

Tylko do końca sierpnia do usuwania skutków kolizji było ponad 1300 wyjazdów, uprzątnięto prawie 200 martwych kotów, kilkadziesiąt saren i dzików. Były także psy, borsuki, fretki, jelenie, lisy, łabędzie i wiele innych gatunków zwierząt. Niestety poza sytuacjami losowymi związanymi z kolizjami i wypadkami zdarzają się również działania osób nieodpowiedzialnych i lekkomyślnych.

W poprzednich latach służby były wzywane także do usunięcia z jezdni beczki, płyt nagrobnych, ławki, a nawet telewizora!

Jak widać fantazja mieszkańców naszego miasta często powoduje niebezpieczeństwo dla uczestników ruchu drogowego. Apelujemy zatem do kierowców, pieszych i rowerzystów. Jeśli widzą coś nietypowego na jezdni, prosimy o telefon do Dyspozytora Centrali Ruchu lub Straży Miejskiej.

Firma, z którą podpisana jest umowa na usuwanie skutków zdarzeń szczególnych musi dysponować specjalistycznym sprzętem, m.in. podnośnikiem koszowym, piaskarką, zamiatarką, polewaczką, piłą łańcuchową. Od zgłoszenia Dyspozytora Centrali Ruchu wykonawca ma 15 min na reakcję, a likwidacja musi nastąpić w możliwie najkrótszym czasie. Wykonawca zobowiązany jest do usuwania zanieczyszczeń i przeszkód powstałych w wyniku wypadku, kolizji, zdarzeń losowych (silne wiatry, wyładowania atmosferyczne, osuwiska ziemi), aktów wandalizmu stwarzających zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego.

przewiń do góry