Zamknięcie części placu Żołnierza Polskiego

opublikowano: · informacja archiwalna

Blisko 1000 nowych zapór drogowych najnowszej generacji już stoi na odcinkach remontowanych w ramach torowej rewolucji. W najbliższych dniach pojawią się kolejne, tym razem na placu Żołnierza Polskiego. W sobotę 20 lutego wprowadzony zostanie kolejny etap czasowej organizacji ruchu związanej z przebudową torowisk.

W ramach tego etapu w dalszym ciągu prace będą się odbywać na torowisku wzdłuż ulicy Matejki na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza Polskiego. Dodatkowo roboty rozpoczną się na odcinku wzdłuż placu Żołnierza Polskiego w części od ul. Matejki do al. Wyzwolenia. Roboty obejmą także jezdnię północną (w kierunku do al. Wyzwolenia).

W związku z tym w dalszym ciągu będą obowiązywać zmiany wprowadzone w poprzednim etapie prac, ale dodatkowo 20.02 zostaną wprowadzone następujące zmiany w organizacji ruchu:

  • Na skrzyżowaniu Matejki — Piłsudskiego na wlocie południowym ponownie będzie możliwy skręt w lewo z dwóch pasów ruchu.
  • Na skrzyżowaniu przy placu Hołdu Pruskiego na wlocie od Trasy Zamkowej możliwy będzie jedynie skręt w prawo w kierunku ulicy Matejki.
  • Zmienione zostaną programy sygnalizacji świetlanej na skrzyżowaniach: Matejki — Piłsudskiego i plac Hołdu Pruskiego oraz na placu Żołnierza Polskiego — al. Wyzwolenia

Ze względu na panujące warunki atmosferyczne w ostatnich dniach część prac nie mogła być prowadzona. Wykonawca wstrzymał prowadzenie zaplanowanych prac budowlanych branży drogowo-torowej, sanitarnej i elektro-energetycznej z uwagi na silne opady śniegu i niskie temperatury.

W najbliższym czasie, jeśli pozwoli na to pogoda, w planach, w zależności od odcinka, jest między innymi:

  • rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejących elementów jezdni,
  • demontaż istniejącego oznakowania,
  • rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejącego torowiska tramwajowego,
  • rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki elementów podwieszeń trakcyjnych,
  • tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska,
  • bieżąca inwentaryzacja geodezyjna wykonanych prac,
  • rozpoczęcie prac wodno-kanalizacyjnych: odcinek kanalizacji deszczowej, montaż rur osłonowych w korycie torowym,
  • rozpoczęcie prac w zakresie elektro-energetyki: układanie rur osłonowych przez koryto torowe.

O zadaniu

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości — pl. Żołnierza Polskiego — Matejki — al. Wyzwolenia — pl. Rodła — rondo Giedroycia — Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowę całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integrację przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawę komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Przypominamy, że wykonawca — ZUE S.A ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)”. Wartość umowy to 174 429 663,24 zł.


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Wesołych Świąt!

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych składam serdeczne życzenia zdrowia i radości.

Uwaga, w piątek mogą być utrudnienia w ruchu

W związku z organizacją procesji Drogi Krzyżowej w dniu 29 marca w godzinach 15:15 – 16:45 oraz 21:00 – 22:00 mogą wystąpić utrudnienia w ruchu drogowym i przerwy w kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej.

Kolejne mieszkania na wynajem na osiedlu „Wrzosowe Wzgórze”

Jeszcze w tym roku Szczecińskie TBS planuje rozpocząć realizację III etapu osiedla  mieszkaniowego „Wrzosowe Wzgórze”. W ramach tego etapu powstanie jedenaście budynków, w których znajdzie się ponad 280 mieszkań.