Postęp prac w Podjuchach i nowe utrudnienia w ruchu

opublikowano: · informacja archiwalna

Prace związane z budową węzła przesiadkowego w Podjuchach postępują. Do końca roku ten rejon miasta zmieni się nie do poznania. Zmiany na placu budowy wymuszają wprowadzenie kolejnego etapu organizacji ruchu, a to będzie powodowało nowe utrudnienia dla kierowców, na szczęście zaledwie kilkudniowe.

Zakończyły się prace przygotowawcze i rozbiórkowe, trwają roboty ziemne. Postępują te związane z infrastrukturą podziemną. Nie ma już wiaty, magazynu z blachy oraz budynku składu opału. Częściowo rozebrano plac betonowy oraz ogrodzenie. Wykonawca wybudował częściowo kanalizację deszczową, co będzie kontynuowane w najbliższych tygodniach. Rozpocznie się także wykonanie przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej oraz oświetlenia.

Organizacja ruchu

Z uwagi na konieczność przeprowadzenia prac na ulicy Metalowej w najbliższych dniach zostanie tam prowadzony ruch wahadłowy z tymczasową sygnalizacją uliczną.

  • W okresie od dnia 27.07 do dnia 29.07 — Teren budowy wygrodzony zostanie zaporami drogowymi. Roboty na ulicy Metalowej odbywać się będą po stronie wschodniej (wyłączony fragment jezdni w kierunku Szczecina). Jezdnia na odcinku o długości 35 m zwężona zostanie do 3,0 m. Ruch prowadzony będzie wahadłowo. Na odcinku objętym robotami ustawione zostaną tymczasowe sygnalizatory uliczne. Ruch pieszy skierowany zostanie na wschodnią stronę ul. Metalowej. Taka organizacja wprowadzona zostanie na czas wykonania przyłącza wodociągowego oraz przyłącza kanalizacji deszczowej.
  • W okresie od dnia 29.07 do dnia 31.07 — Teren budowy wygrodzony zostanie zaporami drogowymi. Roboty na ulicy Metalowej odbywać się będą po stronie zachodniej (wyłączony fragment jezdni w kierunku Gryfina). Jezdnia na odcinku o długości 35 m zwężona zostanie do 3,0 m. Ruch prowadzony będzie wahadłowo. Na odcinku objętym robotami ustawione zostaną tymczasowe sygnalizatory uliczne. Ruch pieszy skierowany zostanie na wschodnią stronę ul. Metalowej. Taka organizacja wprowadzona zostanie na czas wykonania przyłącza wodociągowego oraz przyłącza kanalizacji deszczowej.
  • Od 1 sierpnia planowany jest powrót do pierwszego etapu organizacji ruchu, który obejmuje obszar projektowanej pętli autobusowej oraz parkingu P&R. W tym etapie jezdnia zostaje zwężona do 7 m. Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo po dwóch pasach ruchu — każdy o szerokości 3,5 m. Istniejące przejście dla pieszych zostanie przeniesione 20 m dalej w kierunku ul. Granitowej. Przeniesiony zostanie również istniejący przystanek autobusowy (w kierunku południowym za skrzyżowanie z ul. Walczaka). Ruch pieszy w sąsiedztwie robót skierowany zostanie na chodnik po wschodniej części ul. Metalowej.

O zadaniu

Będzie to ogromny skok jakościowy dla pasażerów i ułatwienia w ramach zrównoważonego transportu zbiorowego. Parking P&R wraz z pętlą autobusową stanie się elementem większej całości, która w najbliższych latach zmieni oblicze komunikacji miejskiej w naszym mieście.

Budowa węzła przesiadkowego przy stacji Podjuchy jest elementem projektu realizowanego przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego związanego z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, która stanowić będzie oś transportu publicznego w obszarze funkcjonalnym miasta Szczecin. Węzły przesiadkowe realizowane w ramach projektu mają poprawić skomunikowanie pomiędzy poszczególnymi środkami transportu oraz przyczynić się do wzrostu zainteresowania transportem publicznym.

Zakres prac obejmie w szczególności:

  • budowę pętli autobusowej wraz z zagospodarowaniem terenu,
  • budowę parkingów dla samochodów osobowych typu Park&Ride,
  • budowę parkingu Bike&Ride,
  • budowę wiat przystankowych,
  • wykonanie elementów Systemu Informacji Pasażerskiej,
  • rozbiórkę istniejących obiektów i nawierzchni,
  • budowę zaplecza socjalno-kasowego,
  • budowę systemu zliczania pojazdów na parkingu,
  • budowę/przebudowę chodników,
  • budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • budowę/przebudowę odwodnienia projektowanych nawierzchni,
  • przebudowę kolidującego uzbrojenia,
  • budowę zjazdów,
  • wprowadzenie stałej organizacji ruchu.

Zakończenie prac budowlanych przewiduje się na koniec tego roku. Koszt przedsięwzięcia, którego wykonawcą jest firma MUSING BUD Sp. z o.o. Sp.k. to 11,6 mln zł.

Budowa węzła przesiadkowego stacja Podjuchy wraz z urządzeniami związanymi z integracją transportu na linii kolejowej 273 w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351”.


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Wykonawca przebudowy placu Orła Białego wybrany

Firma Budowlano-Usługowa MTM S.A. została wybrana na wykonawcę przebudowy placu Orła Białego. Zgodnie ze złożoną ofertą, koszt prac ma wynieść 16 426 480,48 zł brutto.

Uwaga! Od środy możliwe utrudnienia w ruchu drogowym

Marsz w środę i procesje w czwartek - z tych powodów możemy spodziewać się utrudnień w ruchu i wstrzymania komunikacji miejskiej w Szczecinie.

Wielkie żagle wracają do Szczecina. Wiemy, kto zagra na finale TSR!

Po 7 latach wielkie żaglowce wracają do Szczecina. W dniach 2-5 sierpnia u stóp Wałów Chrobrego, na Łasztowni a przede wszystkim na wodzie rozegra się finał regat The Tall Ships Races.