Zamknięcie części placu Żołnierza Polskiego

opublikowano: · informacja archiwalna

Blisko 1000 nowych zapór drogowych najnowszej generacji już stoi na odcinkach remontowanych w ramach torowej rewolucji. W najbliższych dniach pojawią się kolejne, tym razem na placu Żołnierza Polskiego. W sobotę 20 lutego wprowadzony zostanie kolejny etap czasowej organizacji ruchu związanej z przebudową torowisk.

W ramach tego etapu w dalszym ciągu prace będą się odbywać na torowisku wzdłuż ulicy Matejki na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza Polskiego. Dodatkowo roboty rozpoczną się na odcinku wzdłuż placu Żołnierza Polskiego w części od ul. Matejki do al. Wyzwolenia. Roboty obejmą także jezdnię północną (w kierunku do al. Wyzwolenia).

W związku z tym w dalszym ciągu będą obowiązywać zmiany wprowadzone w poprzednim etapie prac, ale dodatkowo 20.02 zostaną wprowadzone następujące zmiany w organizacji ruchu:

  • Na skrzyżowaniu Matejki — Piłsudskiego na wlocie południowym ponownie będzie możliwy skręt w lewo z dwóch pasów ruchu.
  • Na skrzyżowaniu przy placu Hołdu Pruskiego na wlocie od Trasy Zamkowej możliwy będzie jedynie skręt w prawo w kierunku ulicy Matejki.
  • Zmienione zostaną programy sygnalizacji świetlanej na skrzyżowaniach: Matejki — Piłsudskiego i plac Hołdu Pruskiego oraz na placu Żołnierza Polskiego — al. Wyzwolenia

Ze względu na panujące warunki atmosferyczne w ostatnich dniach część prac nie mogła być prowadzona. Wykonawca wstrzymał prowadzenie zaplanowanych prac budowlanych branży drogowo-torowej, sanitarnej i elektro-energetycznej z uwagi na silne opady śniegu i niskie temperatury.

W najbliższym czasie, jeśli pozwoli na to pogoda, w planach, w zależności od odcinka, jest między innymi:

  • rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejących elementów jezdni,
  • demontaż istniejącego oznakowania,
  • rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki istniejącego torowiska tramwajowego,
  • rozpoczęcie lub ciąg dalszy rozbiórki elementów podwieszeń trakcyjnych,
  • tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska,
  • bieżąca inwentaryzacja geodezyjna wykonanych prac,
  • rozpoczęcie prac wodno-kanalizacyjnych: odcinek kanalizacji deszczowej, montaż rur osłonowych w korycie torowym,
  • rozpoczęcie prac w zakresie elektro-energetyki: układanie rur osłonowych przez koryto torowe.

O zadaniu

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości — pl. Żołnierza Polskiego — Matejki — al. Wyzwolenia — pl. Rodła — rondo Giedroycia — Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów.

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowę całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integrację przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawę komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Przypominamy, że wykonawca — ZUE S.A ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)”. Wartość umowy to 174 429 663,24 zł.


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Poznaj program otwarcia Fabryki Wody

Pozostał tydzień do otwarcia Fabryki Wody. Baseny, zjeżdżalnie, sauny, odkrywanie świata nauki w Edukatorium – jednym słowem, mnóstwo świetnej zabawy. Poznajcie program weekendu otwarcia.

Przed nam Dni Samorządu 2024

Przypominamy. Już za kilka dni kolejna odsłona wydarzenia, które ma inspirować młodzież do działania na rzecz lokalnych społeczności. Tym razem pod hasłem „Komunikacja przyszłości – budowanie relacji w świecie 5.0”.

Kwietne dywany i wieże powróciły

Ponad 25 tys. kolorowych roślin zapełniło w tym roku miejskie kwietniki i ozdobne wieże. Niezwykły kwietny dywan, wykonany przez Zakład Usług Komunalnych, można podziwiać przed Pomnikiem Czynu Polaków.