Zwrot/zawieszenie biletów
- Zakupione bilety papierowe jednorazowe nie podlegają zwrotowi.
- Zwrot niewykorzystanej przedpłaty wynikającej z pozostałych punktów zgromadzonych na e-portmonetce możliwy jest wyłącznie w sytuacji likwidacji konta użytkownika po dokonaniu zablokowania karty SKA oraz jej zwrotu do ZDiTM.
- Pasażer zobowiązany jest do odebrania niewykorzystanych środków zgromadzonych na e-portmonetce w czasie do 12 miesięcy od momentu utraty ważności karty SKA lub jej zablokowania przez system. Po tym okresie niewykorzystane środki zostają zaliczone do dochodów budżetowych Gminy Miasto Szczecin.
- Zwrot niewykorzystanych środków, o których mowa w pkt. 2 przysługuje jedynie użytkownikowi karty imiennej (w przypadku dzieci i osób do 18 roku życia o zwrot środków znajdujących się na ich kartach SKA mogą ubiegać się rodzice lub opiekunowie prawni).
- Zwrotowi nie podlegają bilety okresowe na okaziciela.
- Bilety okresowe imienne podlegają zwrotowi na podstawie paragonu lub innego dokumentu (np. faktura) potwierdzającego zakup, w okresie ważności biletu, z zastrzeżeniem pkt. 10:
- w przypadku zwrotu biletów okresowych najpóźniej w 3 dniu od rozpoczęcia jego ważności, naliczana zostaje opłata manipulacyjna w wysokości 10% wartości nominalnej biletu — zwrotu można dokonać w dowolnym Punkcie Obsługi Klienta (kasy biletowe ZDiTM);
- począwszy od 4 dnia ważności biletu, zwrotu biletu można dokonać wyłącznie w siedzibie ZDiTM przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie (po wcześniejszym uzyskaniu akceptacji Głównego Księgowego ZDiTM), w uzasadnionych przypadkach takich jak:
- choroby na podstawie zwolnienia lekarskiego,
- pobytu w szpitalu na podstawie pisemnej informacji o przyjęciu do szpitala wystawionej przez szpital,
- zmiany miejsca zamieszkania na inny niż obszar, jakim obejmuje swoją działalnością komunikacja miejska organizowana przez Gminę Miasto Szczecin — ZDiTM,
- wyjazdu służbowego potwierdzonego pisemnie przez zakład pracy,
- zgonu użytkownika biletu na podstawie aktu zgonu,
- zmiany/nabycia uprawnienia do ulgi lub jej utraty,
- z przyczyn zawinionych przez Organizatora przewozów.
- W przypadkach, o których mowa w pkt. 6.2, kwota zwracana pasażerowi pomniejszana jest o kwotę stanowiącą 10% wartości nominalnej biletu tytułem opłaty manipulacyjnej oraz o kwotę wynikającą z proporcjonalnego w stosunku do daty ważności biletu jego wykorzystania.
- Jeżeli bilet okresowy imienny zostanie zwrócony przed rozpoczęciem okresu jego ważności, pasażer otrzymuje zwrot całej kwoty stanowiącej równowartość biletu bez potrącenia opłaty manipulacyjnej.
- Opłaty manipulacyjnej w wysokości 10% wartości nominalnej biletu nie pobiera się w przypadku, gdy bezpośrednią i jedyną przyczyną zwrotu biletu są okoliczności leżące po stronie organizatora przewozów.
- Zawieszenie okresu ważności biletów dotyczy biletów okresowych imiennych, których użytkownik przebywał na kwarantannie lub w izolacji, na podstawie dokumentu potwierdzającego kwarantannę lub izolację, wystawionego przez właściwy organ administracji państwowej (SANEPID lub Zakład Ubezpieczeń Społecznych). Termin zawieszenia ważności biletu jest tożsamy z terminem kwarantanny lub izolacji.
załączniki
- Zarządzenie nr 160/16 Prezydenta Miasta Szczecin z dnia 29 kwietnia 2016 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu przewozu osób i rzeczy środkami lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Miasto Szczecin — Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego (format PDF; 344 KiB)
- Zarządzenie nr 613/20 Prezydenta Miasta Szczecin z dnia 7 grudnia 2020 r. zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia Regulaminu przewozu osób i rzeczy środkami lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Miasto Szczecin — Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego (format PDF; 215 KiB)
- Załącznik nr 4 do Regulaminu użytkowania karty SKA — wniosek o zwrot środków zgromadzonych na e-portmonetce (format PDF; 226 KiB)