Którędy pojedzie tramwaj na Prawobrzeżu?

opublikowano: · informacja archiwalna

Do końca grudnia trwają konsultacje społeczne dotyczące planów stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże. Za nami cztery spotkania konsultacyjne. Ponadto ankieterzy przepytali ponad 1500 osób.

Plan stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże jest kontynuacją prac nad koncepcją drugiego etapu Szybkiego Szczecińskiego Tramwaju. Przypomnijmy, że w przyszłości SST ma pełnić swoją rolę na odcinku od ul. Handlowej do ul. Derdowskiego. Zaś Sieć Tramwajowa Prawobrzeże to koncepcja, która przewiduje trzy przebiegi nowych tras tramwajowych od ul. Handlowej.

Trzy przedstawione mieszkańcom i omawiane podczas spotkań warianty to:

  • W1: Turkusowa — Handlowa — Dąbska z pętlą w Kijewie.
  • W2: Turkusowa — Handlowa — Łubinowa — Struga — osiedle Kijewo (pomiędzy ul. Niedźwiedzią i Pawią)
  • W3: Turkusowa — Handlowa — Swojska — Nad Rudzianką — Gwarna — Kijewo (pętla tożsama z W1).

Trzy spotkania odbyły się w październiku w CKS Rydla, klubie Delta i SP59. Łącznie wzięło w nich udział około 70 mieszkańców, w tym przedstawiciele rad osiedli, radni miejscy oraz reprezentanci ZDiTM, Biura Planowania Przestrzennego, Biura ds. Organizacji Pozarządowych, firmy WYG International. Celem spotkań jest zebranie uwag mieszkańców, na podstawie których w przyszłym roku eksperci będą mogli ocenić, który z zaprezentowanych wariantów powinien zostać zrealizowany jako pierwszy, oraz rozważyć alternatywne propozycje mieszkańców, które padają podczas spotkań, jak i przysyłane są pocztą mailową. O kolejnych etapach prac nad Siecią Tramwajową Prawobrzeże mieszkańcy będą sukcesywnie informowani oraz zapraszani do dalszej dyskusji.

Podczas ostatniego, poniedziałkowego spotkania w Sali Sesyjnej Rady Miasta, podsumowującego dotychczasowy przebieg konsultacji, na pytania mieszkańców oraz radnych odpowiadał Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta miasta oraz przedstawiciele ZDiTM.

Przepytano 1510 osób

Przez dwa tygodnie w Szczecińskim Szybkim Tramwaju, przed szkołami: CKS Rydla, LO nr XIII i LO nr II oraz podczas spotkań ankieterzy prowadzili badania. Przepytano łącznie 1510 osób. Ankietowani odpowiadali na następujące pytania.

1. Na trasie których z przewidywanych wariantów (W1, W2, W3) podróżuje dziś Pan/Pani najczęściej?

2. Który z powyższych wariantów byłby dla Pana/Pani najwygodniejszą formą poruszania się:

a) po prawobrzeżu

b) pomiędzy prawobrzeżem a lewobrzeżem.

Oto jak odpowiadali mieszkańcy:

  • W pytaniu nr 1:
    Wariant W1 wskazało 497 osób
    Wariant W2 — 611
    Wariant W3 — 346
  • Na pytanie 2a:
    Wariant W1 — 263
    Wariant W2 — 645
    Wariant W3 — 442
  • Na pytanie 2b:
    Wariant W1 — 436
    Wariant W2 — 660
    Wariant W3 — 378

Przypominamy, że cały proces konsultacji trwa do końca roku i swoje opinie wciąż można wysyłać na adres mailowy bop@um.szczecin.pl. Informacje o dotychczasowym przebiegu konsultacji oraz projekt rozważanych wariantów tras dostępne są stronie www.konsultuj.szczecin.pl w zakładce SST etap II. Zapraszamy do udziału.


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Zmiany na linii 63

W związku z pracami przy przebudowie przejazdu kolejowego w ciągu ul. Orłowskiej z dniem 12.11.2024 r. na okres ok. tygodnia wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu linii 63, która kursować będzie w relacji Kołłątaja – Artyleryjska.

Nie tylko Wały i Filharmonia, czyli co przyciąga turystów do Szczecina?

Mamy już pierwsze podsumowania sezonu turystycznego w Szczecinie. Liczby pokazują, że nasze miasto staje się coraz częściej wybieraną destynacją przez turystów krajowych i zagranicznych.

Stara Rzeźnia zaprasza na Morskie Święto Niepodległości

Szczecińska Stara Rzeźnia co roku przygotowuje wyjątkowe obchody Święta Niepodległości.