Zmiany w organizacji ruchu i komunikacji miejskiej w okolicy ulicy Szafera

opublikowano: · informacja archiwalna

Ta informacja dotyczy linii:

W związku z rozpoczęciem prac i wprowadzeniem pierwszego etapu czasowej organizacji ruchu informujemy o utrudnieniach dla kierowców i zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. W najbliższy poniedziałek wykonawca zamierza rozpocząć roboty związane z wykonaniem infrastruktury podziemnej.

Organizacja ruchu

Od dnia 25 listopada br. od godz. 10:00 planowane jest rozpoczęcie przebudowy ul. Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Szerokiej. W pierwszym etapie ww. przebudowy prace drogowe prowadzone będą na odcinku od al. Wojska Polskiego poprzez rondo Szczecińskich Olimpijczyków, aż do skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego.

W etapie powyższym całkowicie z ruchu ogólnego wyłączona zostanie istniejąca jezdnia ul. Szafera. Dojazd ulicą Zawadzkiego będzie możliwy wyłącznie do ul. Litewskiej. Wjazdy na parkingi zlokalizowane wzdłuż ul. Szafera będą częściowo dostępne poprzez drogi wewnętrzne — osiedlowe.

Objazd ruchu ogólnego planuje się przeprowadzić poprzez ul. Unii Lubelskiej, ul. Klonowica, ul. Zawadzkiego, ul. Marlicza (Benesza), ul. Romera. ul. Szafera, ul. Jarzyńskiego.

Dla ruchu pieszego wyznaczone zostaną utwardzone ciągi zarówno w poprzek ul. Szafera prowadzące do Hali Netto Arena, jak i prowadzące do al. Wojska Polskiego i dalej w rejon kąpieliska „Arkonka”.

Dla autobusów linii 75 na trasie objazdu Zawadzkiego — Marlicza (Benesza) — Romera wyznaczone zostaną dodatkowe przystanki. Autobus linii 80 kursować będzie trasą Zawadzkiego — Szafera (po placu budowy) — Jarzyńskiego — al. Wojska Polskiego — Arkońska.

Wraz z rozpoczęciem prac drogowych w ciągu ul. Szafera nastąpi częściowe otwarcie ronda Olszewskiego (al. Wojska Polskiego — Arkońska — Szafera) dla pojazdów poruszających się wzdłuż al. Wojska Polskiego obiema jezdniami.

Komunikacja miejska

Od 25.11 (dla linii nocnych od nocy 25/26.11.2019) nastąpią zmiany w kursowaniu linii 75, 80, 53, 521, 529 i 531.

  • Autobusy linii 75 kursować będą objazdem (w obu kierunkach): od przystanku „Zawadzkiego Kościół” ulicami Marlicza i Romera do ulicy Szafera i dalej bez zmian do przystanku „Krzekowo Kościół”. Na trasie objazdu uruchomione zostaną przystanki:
    • „Marlicza” — na ul. Marlicza przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego (nr 39911 w kierunku Krzekowa i 39912 w kierunku centrum),
    • „Romera Szkoła” — na ul. Romera przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4 (nr 39412 i 39411),
    • „Romera” — na ul. Romera w odległości ok. 100 m od skrzyżowania z ul. Szafera (nr 32421 i 32422).
    Wyłączone z obsługi przez linię 75 będą przystanki „Zawadzkiego”, „Szafera” i „Romera” (na ul. Szafera). Od poniedziałku do soboty oraz w Nowy Rok, Wielkanoc i Boże Narodzenie linia będzie kursować według dotychczasowego rozkładu jazdy. W dni świąteczne linia będzie kursowała w godz. 5–6 z częstotliwością co 20 minut, w godz. 6–9 co 15 minut, w godz. 9–10 co 12 minut, w godz. 10–17 co 9 minut, w godz. 17–20 co 10 minut, w godz. 20–23 co 15 minut.
  • Autobusy linii 80 kursować będą objazdem (w obu kierunkach): od ronda Olszewskiego przez al. Wojska Polskiego, ul. Jarzyńskiego i ul. Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian. Przystanki „Rondo Olszewskiego (Spacerowa)” zlokalizowane będą w ciągu al. Wojska Polskiego na wysokości przystanków tramwajów linii 1 i 9 o tej samej nazwie. Likwidacji ulegną przystanki tymczasowe zlokalizowane na ul. Szafera przy rondzie Szczecińskich Olimpijczyków. Linia kursować będzie według normalnego rozkładu jazdy.
  • Na linii 53 nastąpią zmiany w realizacji kursów wykonywanych dotychczas na trasie Zawadzkiego — Pomorzany Dobrzyńska (w obu kierunkach). Wybrane kursy (tj. wczesnoporanne i późnowieczorne) wykonywane będą na trasie Romera — Pomorzany Dobrzyńska (przez ul. Marlicza), pozostałe na trasie Klonowica Zajezdnia — Pomorzany Dobrzyńska. Kursy na trasie Stocznia Szczecińska — Pomorzany Dobrzyńska pozostają bez zmian.
  • Autobusy linii 521 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy na zmienionej trasie jak linia 75.
  • Autobusy linii 529 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy objazdem (w obu kierunkach): od przystanku „Tor Kolarski” ulicami Jarzyńskiego i Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian. Linia nie będzie obsługiwać przystanków „Rondo Olszewskiego (Spacerowa)”.
  • Autobusy linii 531 kursować będą według normalnego rozkładu jazdy objazdem (w obu kierunkach): od ronda Olszewskiego przez al. Wojska Polskiego, ul. Jarzyńskiego i ul. Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian.

O inwestycji

Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie. Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Za prace budowlane odpowiadać będzie firma EUROVIA POLSKA S.A., która złożyła najlepszą ofertę w postępowaniu przetargowym. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

W zakres prac wchodzi m.in.:

  • Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  • Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  • Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  • Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  • Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  • Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  • Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  • Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  • Budowa parkingu dla samochodów osobowych. 

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Edukatorium Fabryki Wody. Tu porwie was wir nauki!

Nauka wcale nie musi być nudna. Wprost przeciwnie, może angażować, fascynować, zachęcać do odkrywania tajemnic świata – tego właśnie doświadczycie w Edukatorium Fabryki Wody.

W Szczecinie powstanie kolejny duży zakład produkcyjny

Następny wielki zakład produkcyjny powstanie na terenie naszego miasta.

Kolejny pies zamknięty w samochodzie. Strażnicy uwolnili zwierzaka

Wysokie temperatury w połączeniu z brakiem rozsądku i wyobraźni są bardzo niebezpieczne. Apelujemy, aby nie zostawiać w samochodzie, nawet na chwilę, dzieci i zwierząt.