Od soboty zmiany w rejonie placu Szarych Szeregów

opublikowano: · informacja archiwalna

Ta informacja dotyczy linii:

Roboty na placu Szarych Szeregów nie zwalniają. Zostało już wykonane torowisko tramwajowe na relacji al. Wojska Polskiego — al. Piastów. To oznacza wejście w kolejny etap prac i wprowadzenie nowej organizacji ruchu. Od najbliższej soboty kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej będą musieli się przyzwyczaić do zmian na tym ważnym węźle komunikacyjnym.

Zmiany w organizacji ruchu

W kolejnym etapie prace związane z przebudową torowiska będą prowadzone w obrębie ul. Marszałka J. Piłsudskiego. Zakładają one od 14 marca:

  • brak przejazdu przez torowisko tramwajowe w ciągu ul. Piłsudskiego,
  • dopuszczenie do ruchu przez przejazd tramwajowy w kierunku Głębokiego,
  • zajęcie wewnętrznego pasa ruchu na placu Szarych Szeregów,
  • zajęcie torowiska na odcinku od placu Szarych Szeregów do placu Odrodzenia wraz z częścią przyległych jezdni.

Zmiany w komunikacji miejskiej

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy torów w obrębie pl. Szarych Szeregów od 14.03.2020 wstrzymany zostanie ruch tramwajowy w ciągu ul. Piłsudskiego od pl. Szarych Szeregów do pl. Rodła oraz ruch kołowy na przejeździe przy ul. Piłsudskiego. Jednocześnie czasowo wznowiony zostanie ruch tramwajowy w ciągu al. Wojska Polskiego od ul. Wawrzyniaka do pl. Szarych Szeregów. Prosimy kierowców i pasażerów o szczególna uwagę.

Tramwaje

  • Linia 1 kursować będzie na zmienionej trasie: Głębokie — al. Wojska Polskiego — al. Piastów — Pomorzany, według specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości. Poza godzinami szczytu linia kursować będzie na skróconej trasie Zajezdnia Pogodno — Pomorzany.
  • Linia 4 kursować będzie na stałej trasie wg specjalnego rozkładu jazdy. W dni powszednie w godzinach 18–20, w soboty w godzinach 9–18 oraz w dni świątecznie w godzinach 11–18 uruchomiona zostanie dodatkowa linia wspomagająca 14, kursująca na trasie Pomorzany — Jagiellońska — Plac Gałczyńskiego (powrót przez al. Wojska Polskiego).
  • Linia 5 kursować będzie na trasie objazdowej: od al. Bohaterów Warszawy przez ul. Krzywoustego — pl. Kościuszki — Bramę Portową do pl. Rodła i dalej do Stoczni Szczecińskiej. Z uwagi na utrzymanie koordynacji z linią 6, w dni powszednie w godzinach 5–20, w soboty w godzinach 9–18 i w dni świąteczne w godzinach 11–18 kursy będą wydłużone do pętli Ludowa.
  • Linia 9 kursować będzie na stałej trasie według specjalnego rozkładu jazdy.
  • Linia 11 kursować będzie na zmienionej trasie: (Ludowa —) Stocznia Szczecińska — pl. Rodła — Brama Portowa — Potulicka, wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości. W dni powszednie w godzinach 5–20, w soboty w godzinach 9–18 i w dni świąteczne w godzinach 11–18 kursy będą skrócone do Stoczni Szczecińskiej.
  • Linia 12 kursować będzie na trasie objazdowej: od pl. Kościuszki przez ul. Krzywoustego — Bramę Portową do pl. Rodła i dalej do Dworca Niebuszewo według specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości kursowania.

Komunikacja zastępcza i autobusy

  • Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza linii 812 na trasie Plac Rodła — Piastów. Linia 812 kursować będzie ulicami: Piłsudskiego — al. Piastów — Ściegiennego — Bolesława Śmiałego — Jagiellońska. Na trasie uruchomione zostaną przystanki:
    • Plac Rodła (nr 11543) — przystanek końcowy,
    • Plac Rodła (nr 11541),
    • Plac Grunwaldzki (nr 11623, 11631),
    • Plac Szarych Szeregów (nr 11711, 11714),
    • Piastów (nr 11811),
    • Piastów (nr 11813) — przystanek końcowy.
    Linia 812 kursować będzie z częstotliwością: w dni powszednie w godz. 5–6 co 7–8 minut, w godz. 6–20 co 6 minut, w godz. 20–23 co 10 minut, w soboty w godz. 5–9 oraz 18–23 co 10 minut, w godz. 9–18 co 6 minut, w dni świąteczne w godz. 5–11 oraz 18–23 co 10 minut, w godz. 11–18 co 6 minut, w Święta Wielkanocne w godz. 5–11 oraz 18–23 co 12 minut, w godz. 11–18 co 10 minut.
  • Linia 87 w kierunku pętli „Podbórz” będzie kursować częściowo zmienioną trasą — od przystanku „Plac Szarych Szeregów” przez ul. Piłsudskiego, pl. Odrodzenia (nawrót), ul. Piłsudskiego do pl. Szarych Szeregów i dalej bez zmian. W związku z tym między przystankami „Dworzec Główny (Owocowa)” i „Plac Szarych Szeregów” kursy wykonywane będą 2–3 minuty wcześniej w stosunku do normalnie obowiązującego rozkładu jazdy.
  • Dla linii 523 i 524 przywrócona zostanie stała trasa.

Stan robót

Zostało już wykonane torowisko tramwajowe na relacji al. Wojska Polskiego — al. Piastów oraz tymczasowe połączenie umożliwiające przejazd tramwajów przez przejazd na kierunku al. Piastów. Gotowe jest także przejście dla pieszych przez torowisko w al. Piastów. Trwają roboty bitumiczne na rondzie, a także te z uszczelnieniem strefy przyszynowej oraz budowa infrastruktury podziemnej. Dodatkowo kontynuowany jest montaż osprzętu na słupach trakcyjnych wraz z regulacją odchylenia słupa.

O zadaniu

Zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazd tramwajami będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez to konkurencyjny do transportu indywidualnego.

Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów, wykonawca ma 450 dni od momentu podpisania umowy. Prace na placu Szarych Szeregów powinny zakończyć się w czerwcu.

  • Zakres zmian na węźle „Szarych Szeregów” obejmuje między innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatce rozjazdów, zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), przebudowę torowiska w al. Wojska Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami. W ramach prac wykonany zostanie także remont jezdni placu Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronów przystankowych. Prace obejmą również sieć trakcyjną, system ogrzewania i sterowania zwrotnic, smarownice oraz częściowo uzbrojenie terenu. Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na placu Szarych Szeregów pozostanie niezmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów toru pojedynczego.
  • Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego — Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty wykonuje firma ZUE S.A. za kwotę 44 894 559,07 zł.

Przedmiotowe zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.: „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie — etap II” (umowa o dofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-016/16-00) w ramach działania 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach oś Priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Pełne emocji ferie w Fabryce Wody

Pierwszy tydzień ferii w Fabryce Wody dobiega końca. Warsztaty naukowe, zabawy w wodzie, zajęcia sportowe – jednym słowem działo się dużo. Kolejne dni zapowiadają się równie interesująco.

Miłość to czysta chemia… dosłownie!

Czy miłość to sprawa serca… czy może mózgu? Odpowiedzi szukajcie w Edukatorium – Centrum Nauki o wodzie Fabryki Wody, gdzie Walentynki będą pełne naukowych wrażeń!

XII Międzynarodowy Dzień Przewodnika. Będą darmowe wycieczki po mieście

1 marca będziemy obchodzić XII Międzynarodowy Dzień Przewodnika Turystycznego, tego dnia odbędą się darmowe wycieczki z przewodnikami. Zapisy na nie ruszą w drugiej połowie lutego.