Powrót tramwajów na pętlę „Głębokie”

opublikowano: · informacja archiwalna

Ta informacja dotyczy linii:

Zakończył się jeden z ważnych etapów budowy Węzła Przesiadkowego Głębokie. Od najbliższego wtorku, tj. 1 grudnia br., przywrócony zostanie ruch tramwajów na pętlę „Głębokie”.

W piątek w godzinach przedpołudniowych zakończyły się testy nowo wybudowanej infrastruktury — torowiska, zwrotnic, sieci trakcyjnej, przystanków. Pomyślny przejazd techniczny tramwaju oznacza, że pętla jest gotowa do przyjęcia ruchu komunikacji miejskiej. W ramach zrealizowanych do tej pory prac wybudowano ok. 1,1 km pojedynczego toru tramwajowego, powstały również perony tramwajowo-autobusowe door-to-door. 

W kolejnych etapach inwestycji przebudowane zostanie skrzyżowanie w sąsiedztwie pętli na skrzyżowanie typu rondo. Pojawi się także parking. Z kolei na samej pętli powstanie budynek, pełniący funkcję poczekalni dla pasażerów oraz pomieszczenia socjalnego przeznaczonego dla kierowców i motorniczych.

Komunikacja miejska

W związku z umożliwieniem ruchu pojazdów komunikacji miejskiej na nowej pętli „Głębokie” z dniem 1.12.2020 nastąpią zmiany w kursowaniu linii 1, 9, 51, 103, 106 i 121.

  • Przywrócone zostanie kursowanie tramwajów linii 1 i 9 do pętli „Głębokie” wg nowych rozkładów jazdy. Częstotliwość kursowania pozostaje bez zmian.
  • Przystanki „Zajezdnia Pogodno” nr 31214 i 31215 zostają przekwalifikowane na „na żądanie”.
  • Autobusy linii 51, 103, 106 i 121 wprowadzone zostaną na nową pętlę. Rozkład jazdy tych linii nie ulegnie zmianie.
  • Autobusy linii 529 w obu kierunkach zatrzymywać się będą na przystankach umieszczonych przy jezdni al. Wojska Polskiego (dotychczasowe przystanki dla linii zastępczej 809).
  • Autobusowa linia zastępcza 809 zostanie zlikwidowana.
  • Przywrócone zostanie obowiązywanie skomunikowań na pętli „Głębokie” między liniami tramwajowymi i autobusowymi.
  • Obowiązywać będzie następująca organizacja przystanków na pętli „Głębokie”:
    • tor zewnętrzny — linia 9 (nr 31751),
    • tor środkowy — linia 1 (nr 31752),
    • tor wewnętrzny — rezerwowy (nr 31753),
    • peron zewnętrzny — linia 103 na początku peronu, tj. od strony Polic (nr 31741),
    • peron zewnętrzny — linia 106 na końcu peronu, tj. od strony centrum (nr 31740),
    • peron środkowy — linia 51 (nr 31742),
    • peron wewnętrzny — linia 121 (nr 31743).

O inwestycji

Inwestycja obejmuje budowę pętli tramwajowo-autobusowej oraz przebudowę okolicznego układu drogowego. W ramach przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Zmodernizowane zostaną ulice dojazdowe do nowego ronda w tym blisko 2 km odcinek ulicy Kupczyka. Pojawią się nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu. 

Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag Sp. z o.o. Koszt prac to ponad 65,8 mln zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Projekt objęty dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. 


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Rodzina pustułek powiększa się

Dobre wieści z zaprzyjaźnionego gniazda szczecińskich pustułek!

Hala szuka nowego sponsora

Po 7 latach współpracy kontrakt między Miastem i Netto w zakresie sponsorowania Netto Areny wygasa .

Noc Muzeów 2025 w Willi Lentza

Już w sobotę, 17 maja, w godzinach 19:00–24:00 Willa Lentza ponownie otworzy swoje drzwi podczas ogólnoeuropejskiej NOCY MUZEÓW!