
W styczniu startuje kolejna część torowej rewolucji
opublikowano: · informacja archiwalna
Torowa rewolucja w Szczecinie trwa i nabiera rozpędu. W styczniu rozpocznie się kolejna jej część, tym razem związana z przebudową na odcinku od Dworca Niebuszewo do placu Rodła. W piątek została podpisana umowa z dobrze znanym w naszym mieście wykonawcą — firmą ZUE S.A.
Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości — pl. Żołnierza Polskiego — Matejki — al. Wyzwolenia — pl. Rodła — rondo Giedroycia — Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo.
Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów. W styczniu rozpocznie się pierwszy z nich i będzie realizowany odcinkowo w rejonie Dworca Niebuszewo oraz placu Żołnierza Polskiego. Trwają ostatnie prace przy projektowaniu optymalnych rozwiązań przy czasowych organizacjach ruchu. Utrudnień w tak newralgicznych punktach uniknąć się nie da, chodzi jednak o to, żeby uciążliwość dla mieszkańców — pasażerów komunikacji miejskiej oraz kierowców była jak najmniejsza.
Zakres robót obejmuje:
- przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia,
- przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
- przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
- przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
- przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
- przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
- nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych,
- budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
- integrację przystanków autobusowych i tramwajowych,
- ułatwienie przesiadek, poprawę komfortu obsługi pasażerów,
- budowę wydzielonych miejsc postojowych,
- budowę pasów rowerowych,
- przebudowę chodników oraz zjazdów,
- przebudowę sieci trakcyjnej,
- przebudowę oświetlenia ulicznego,
- przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
Przypominamy, że wykonawca — ZUE S.A będzie miał 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)”. Wartość umowy to 174 429 663,24 zł.
Więcej wiadomości ze Szczecina

Skrzyżowanie ulic Emilii Gierczak i Anieli Krzywoń – zmiany w ruchu
Na skrzyżowaniu ulic Emilii Gierczak i Anieli Krzywoń nastąpią czasowe zmiany w organizacji ruchu.

Poprawa bezpieczeństwa wodociągowego ważnych obiektów
Poprawa bezpieczeństwa wodociągowego ważnych obiektów w rejonie ulicy Pawła VI.

Ostrzeżenie meteorologiczne o przymrozkach
Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego ostrzega przed wystąpieniem przymrozków na obszarze Szczecina od godz. 00:00 do 08:00 dnia 22.03.2025.