Torowa rewolucja. Zmiany na placu Żołnierza Polskiego

opublikowano: · informacja archiwalna

Ta informacja dotyczy linii:

W najbliższą sobotę wprowadzone zostaną zmiany organizacji ruchu w rejonie placu Żołnierza Polskiego. Wykonawca przechodzi na kolejne fragmenty inwestycji, a to wiąże się z wyłączeniem ruchu w następnym miejscu. Prosimy kierowców i pasażerów komunikacji o szczególną uwagę.

Prace związane z torową rewolucją odbywają się sprawnie zarówno w centrum miasta, jak i na Niebuszewie. Miejscami widoczne są już nowe szyny, gdzie indziej trwa wykonywanie stabilizacji w korycie torowym lub betonowanie płyty torowej. Jednocześnie, tam gdzie jest to potrzebne, prowadzone są roboty związane z infrastrukturą podziemną. Postęp w realizacji zadania wymusza na wykonawcy wejście na kolejną część jezdni i torowiska, i rozpoczęcie następnych prac rozbiórkowych. To oznacza między innymi wyłączenie możliwości przejazdu od al. Niepodległości w kierunku placu Rodła.

Organizacja ruchu

W dalszym ciągu obowiązywać będą zmiany wprowadzone w poprzednim etapie:

  • Zamknięta pozostanie jezdnia zachodnia ulicy Matejki na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza Polskiego.
  • Zamknięte pozostanie torowisko tramwajowe na odcinku od ulicy Piłsudskiego do placu Żołnierza Polskiego.
  • Na wlocie południowym skrzyżowania Matejki — Piłsudskiego skręt w lewo możliwy będzie ponownie z dwóch pasów ruchu.
  • Na wlocie północnym skrzyżowania Matejki — Piłsudskiego wyłączony zostanie pas prawy, z uwagi na zamknięcie przejazdu na wprost, skręt w lewo odbywać się będzie dwoma pasami.
  • Na wlocie od ulicy Piłsudskiego zmieniona zostanie segregacja ruchu, pas lewy przeznaczony będzie do skrętu w lewo dla wszystkich pojazdów, pas środkowy służyć będzie do skrętu w lewo autobusom komunikacji miejskiej, natomiast pas prawy służyć będzie do zawracania autobusów komunikacji miejskiej (linie C, G i H, korzystające z zatoki przystankowej na tym wlocie).
  • Zamknięta zostanie jezdnia północna wzdłuż placu Żołnierza na odcinku od Bramy Królewskiej do al. Wyzwolenia.
  • Zmieniony pozostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu plac Hołdu Pruskiego.
  • Po torowisku tramwajowym na odcinku od Bramy Portowej do placu Żołnierza Polskiego umożliwiony zostanie przejazd autobusów komunikacji miejskiej ze zjazdem z torowiska na jezdnię al. Wyzwolenia za skrzyżowaniem z placem Żołnierza poprzez tymczasowy zjazd.
  • Wyłączona zostanie możliwość przejazdu od al. Niepodległości w kierunku placu Rodła.
  • Zmieniony zostanie program sygnalizacji na skrzyżowaniu plac Żołnierza Polskiego.
  • W związku z powyższym od al. Niepodległości skręt w prawo możliwy będzie z dwóch pasów ruchu.
  • Na wschodniej jezdni al. Wyzwolenia pomiędzy placem Żołnierza Polskiego a ul. Mazowiecką wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy w celu umożliwienia dojazdu do posesji wzdłuż al. Wyzwolenia oraz na ulicy Małopolskiej. Dojazd do odcinka dwukierunkowego odbywać się będzie poprzez ul. Roosvelta oraz Mazowiecką.

Komunikacja miejska

  • Autobusy linii 76 między przystankami „Bytomska” a „Brama Portowa” po przejechaniu mostu Długiego pojadą przez ul. Mała Odrzańska (Ucho Sternickiego) — Nabrzeże Wieleckie — Dworcową. W tym czasie dla tej linii zostaną wyłączone przystanki: Wyszyńskiego (nr 10915), Brama Portowa (nr 10814), Brama Portowa (nr 10813). Autobus będzie się zatrzymywał na następujących przystankach: Wyszyńskiego (nr 10931) — w kierunku Bramy Portowej (wspólny z linią 70 w kierunku Dworca Głównego), Brama Portowa (nr 10823) — przystanek końcowy i początkowy dla linii 76 (wspólny z linią 75 w kierunku Dworca Głównego).
  • Przystanek „Plac Żołnierza Polskiego” dla linii 90 przeniesiony zostanie na peron wspólny z liniami 2 i 3 w kierunku pl. Rodła (nr 11332).
  • Linie pospieszne będą jechać torowiskiem na al. Niepodległości przez pl. Żołnierza Polskiego.

O zadaniu

Jest to jedna z największych inwestycji w naszym mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości 3 pl. Żołnierza Polskiego — Matejki — al. Wyzwolenia — pl. Rodła — rondo Giedroycia — Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostało podzielone na kilka etapów.

Zakres robót obejmuje:

  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowę całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo-tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integrację przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.

Przypominamy, że wykonawca — ZUE S.A ma 720 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy na zadanie pod nazwą „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)”. Wartość umowy to 174 429 663,24 zł.


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Wykonawca przebudowy placu Orła Białego wybrany

Firma Budowlano-Usługowa MTM S.A. została wybrana na wykonawcę przebudowy placu Orła Białego. Zgodnie ze złożoną ofertą, koszt prac ma wynieść 16 426 480,48 zł brutto.

Uwaga! Od środy możliwe utrudnienia w ruchu drogowym

Marsz w środę i procesje w czwartek - z tych powodów możemy spodziewać się utrudnień w ruchu i wstrzymania komunikacji miejskiej w Szczecinie.

Wielkie żagle wracają do Szczecina. Wiemy, kto zagra na finale TSR!

Po 7 latach wielkie żaglowce wracają do Szczecina. W dniach 2-5 sierpnia u stóp Wałów Chrobrego, na Łasztowni a przede wszystkim na wodzie rozegra się finał regat The Tall Ships Races.