Zmiany w rozkładach jazdy od 1 września

opublikowano: · informacja archiwalna

Siatka połączeń to skomplikowana sieć powiązań pomiędzy liniami, które trzeba poprowadzić po całym mieście. Po Szczecinie i gminach ościennych jeździ blisko 100 linii autobusowych i tramwajowych, a w szczycie komunikacyjnym z zajezdni wyjeżdża prawie 300 pojazdów. Przygotowanie oraz kontrolowanie komunikacji miejskiej jest pracochłonnym i odpowiedzialnym zadaniem. Przed nami zmiany w rozkładach jazdy, które są trudnym kompromisem pomiędzy potrzebami pasażerów, możliwościami finansowymi miasta oraz problemami kadrowymi przewoźników.

Skutki inflacji, podniesienia cen paliw i rosnące koszty codziennego życia odczuwamy wszyscy. Do ZDiTM nigdy nie wpływało tyle zapytań o darmowe przejazdy albo umorzenie kar z tytułu braku biletu. To pokazuje, że związanie końców dnia powszedniego jest trudne w gospodarstwach domowych, ale nie inaczej jest w większych jednostkach i w skali miasta. Ograniczony budżet często nie jest w stanie unieść gigantycznych kosztów paliwa, a teraz cen prądu. O brakach kadrowych informowaliśmy już kilka razy, teraz doszły jeszcze ekstremalne oferty na prąd na 2023 rok. O blisko 25 mln złotych zwiększy się roczna umowa na sprzedaż energii elektrycznej na potrzeby ZDiTM, a dla Tramwajów Szczecińskich o 32 miliony. To wszystko składa się na możliwość organizacji transportu publicznego.

Duże miasta w Polsce są już po znaczących cięciach w siatce połączeń, wiele z nich zdecydowało się na podwyżkę cen biletów. W Szczecinie we wrześniu wprowadzona będzie korekta, która ma pomóc pasażerom w planowaniu podróży i ograniczyć sytuacje związane z niewyjazdami.

Całość została opracowana w ramach uwzględniających nie tylko potrzeby pasażerów, ich przyzwyczajenia komunikacyjne, gęstość zaludnienia i ilość zakładów pracy, ale także czas pracy prowadzących pojazdy, zasoby kadrowe i taborowe, infrastrukturę komunikacyjną, socjalną, skomunikowania, a także ograniczony budżet. Przypominamy, że komunikacja miejska to system naczyń połączonych i jedna, najdrobniejsza nawet zmiana niesie konsekwencje dla wielu innych elementów. Korekty zostały wprowadzone na liniach i w miejscach, gdzie pozwalało na to napełnienie i zapotrzebowanie. Pozytywna zostanie wprowadzona na linii B. W dni powszednie nastąpi zmiana rozkładu jazdy polegająca na zwiększeniu częstotliwości kursowania w godzinach szczytu do 10 minut.

Zmiany od 1 września:

 
Tramwaje
·        Obowiązywanie wakacyjnych rozkładów jazdy w dni powszednie zostaje przedłużone: na liniach 8 i 10 – do 4.09, na linii 12 – do odwołania.
 
Autobusy
·        Przywrócone zostaną rozkłady jazdy obowiązujące poza okresem wakacji letnich na liniach 61, 66, 86, 103, 107, 222, 223, 227.
·        Linia 65 w dalszym ciągu będzie kursowała jak w okresie wakacji letnich w szkołach.
·        Przywrócone zostanie kursowanie linii 98, 109, 110 i 908.
·        Na liniach 111, 904 obowiązywać będą rozkłady jazdy ważne w okresie nauki w szkołach.
 

Zmiany od 5 września:

  • Linia 8 - zmiany w rozkładzie bez zmiany częstotliwości
  • Linia 10 będzie kursować z częstotliwością 12-24 min, tylko w godzinach szczytu.
  • Linia 71 ulegnie likwidacji.
  • Rolę linii 71 przejmie linia 84, która kursować będzie na zmienionej trasie: Turkusowa – Przelotowa – Łubinowa – Struga – Gryfińska – Batalionów Chłopskich – rondo Ułanów Podolskich – Walecznych – Mączna – Kolorowych Domów – Chłopska – Nad Rudzianką – Gwarna – Dąbska – Niedźwiedzia – Kijewo. Wybrane kursy realizowane będą na trasie wydłużonej do pętli „Zakłady Mięsne”. Kursy wykonywane będą co 20 minut we wszystkie dni tygodnia, ale w dni powszednie po godz. 18 oraz w dni wolne od pracy przez cały dzień co drugi kurs realizowany będzie na skróconej trasie Turkusowa – Rondo Ułanów Podolskich (na odcinku Rondo Ułanów Podolskich – Kijewo w tym czasie obowiązywać będzie 40-minutowa częstotliwość kursowania). Na pętli „Turkusowa” przystanek dla wsiadających dla linii 84 będzie wspólny z linią 91 (nr 86945).
  • Obsługę ul. Jasnej w dalszym ciągu zapewniać będzie linia 65, której częstotliwość kursowania nie ulegnie zmianie.
  • Na linii 54 nastąpi zmiana rozkładu jazdy bez zmiany częstotliwości kursowania.
  • Na linii 75 w dni powszednie nastąpi zmiana rozkładu jazdy polegająca na likwidacji dwóch obiegów (jeden w porannym i jeden w popołudniowym szczycie komunikacyjnym).
  • Na linii B w dni powszednie nastąpi zmiana rozkładu jazdy polegająca na zwiększeniu częstotliwości kursowania w godzinach szczytu do 10 minut.
  • Przystanek „Fioletowa” otrzyma status przystanku na żądanie, natomiast przystanek „Akwarelowa” otrzyma status przystanku stałego.
  • Nastąpi zmiana nazwy przystanku „Zdroje Szpital” na „Mączna” oraz „Mączna” na „Zdroje Szpital”.

Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Edukatorium Fabryki Wody. Tu porwie was wir nauki!

Nauka wcale nie musi być nudna. Wprost przeciwnie, może angażować, fascynować, zachęcać do odkrywania tajemnic świata – tego właśnie doświadczycie w Edukatorium Fabryki Wody.

W Szczecinie powstanie kolejny duży zakład produkcyjny

Następny wielki zakład produkcyjny powstanie na terenie naszego miasta.

Kolejny pies zamknięty w samochodzie. Strażnicy uwolnili zwierzaka

Wysokie temperatury w połączeniu z brakiem rozsądku i wyobraźni są bardzo niebezpieczne. Apelujemy, aby nie zostawiać w samochodzie, nawet na chwilę, dzieci i zwierząt.