Deklaracja Dostępności aplikacji mobilnej
Wstęp Deklaracji
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie (zw. dalej także „podmiotem publicznym”) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej: Mobilna Karta Miejska Szczecin, która opublikowana jest w sklepach:
- Sklep Play — Mobilna Karta Miejska Szczecin — Aplikacje w Google Play
- AppStore — Aplikacja Mobilna Karta Miejska Szczecin w App Store (apple.com)
- HUAWEI AppGallery — HUAWEI AppGallery
Data publikacji aplikacji mobilnej: 2017-06-05
Data ostatniej istotnej aktualizacji aplikacji mobilnej: 2022-01-17
Status pod względem zgodności
Niniejsza aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- Brak dostępności mediów zmiennych w czasie.
Aplikacja Mobilna Karta Miejska Szczecin nie posiada żadnych treści wideo.
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie dokłada starań, aby na bieżąco niwelować stwierdzane bariery w aplikacji mobilnej.
Niniejszą deklarację sporządzono dnia 2023-03-17 na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: GoPay Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- W przypadku problemów z dostępnością aplikacji mobilnej prosimy o kontakt. Osobą wyznaczoną do kontaktu jest Agata Hnatyszyn (dostepnosc@zditm.szczecin.pl). Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 91 48 00 435. Tą samą drogą można także składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności.
- Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementu oraz udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
- Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementu, które mają być dostępne cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
- Rozpatrzenie zgłoszenia następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zostanie zapewniona dostępność cyfrowa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Odmawia się zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
- Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, niezwłocznie powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej.
- Do zapewnienia alternatywnego sposobu dostępu do wskazanego elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej pkt 4–7 powyżej stosuje się odpowiednio.
Postępowanie odwoławcze
- W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, zgodnie z art. 18 ust. 6 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
- Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego.
- Do zapewnienia alternatywnego sposobu dostępu do wskazanego elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej przepisy pkt 1 i 2 powyżej stosuje się odpowiednio.
- W przypadku, odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl.
Dostępność architektoniczna
Budynek Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, adres: ul. Klonowica 5, Szczecin
- Do budynku prowadzą trzy wejścia, przy czym dwa z nich są czynne. Jedno z nich jest wejściem głównym, do którego prowadzą schody i znajduje się we frontowej części budynku, a drugie znajduje się z prawej strony budynku.
- Przy wejściu głównym do budynku znajduje się podjazd wyposażony w poręcze.
- Parking Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego posiada wyznaczone jedno miejsce dla pojazdów osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Praca jest zorganizowana tak, aby załatwić sprawę na parterze budynku w Biurze Obsługi Interesantów.
- W Biurze Obsługi Interesantów znajduje się jedno stanowisko z obniżonym blatem, dedykowane osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. W przypadku, gdy nie jest możliwym załatwienie sprawy w Biurze Obsługi Interesantów, pracownik telefonicznie wzywa osobę do załatwienia sprawy / udzielenia wskazówek.
- Przy Biurze Obsługi Interesantów znajdują się miejsca do siedzenia.
- Na parterze budynku obok Biura Obsługi Interesantów znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
- Schody zostały oznaczone taśmą w kolorze czarnym.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Na stronie internetowej opublikowano najczęściej stosowane procedury, które powstawały przy współudziale Polskiego Związku Głuchych Oddziału Zachodniopomorskiego. Zamieszczone zostały także materiały pomocnicze w zakresie transportu miejskiego oraz przepisów drogowych w języku migowym.
- Pracownicy Biura Obsługi Interesantów oraz część pozostałych pracowników Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Na stronie internetowej opublikowano spot przybliżający wyzwania osób ze spektrum autyzmu pt. „Nie oceniaj. Każdy ma swoje K2”.
- Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego, po wcześniejszym umówieniu się.
- Najważniejsze pomieszczenia zostały oznaczone w języku Braille’a.
- W Biurze Obsługi Interesantów znajduje się Statut przetłumaczony na język Braille’a, dostępny dla klientów.
- W Biurze Obsługi Interesantów można skorzystać z lupy elektronicznej.
- Na stronie internetowej sporządzono zakładkę DOSTĘPNOŚĆ, w której znaleźć można procedury dotyczące zasad informowania o braku zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i żądania jej zapewnienia.
- Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mogą kontaktować się z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej: zditm@zditm.szczecin.pl,
- faxu: 91 43 93 003.
Budynek Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, adres: ul. Niedziałkowskiego 20 A, Szczecin (Dział Kontroli Biletów)
- Budynek znajduje się wewnątrz podwórza, wokół którego znajdują się kamienice. Od strony ul. Niedziałkowskiego jak i ul. Monte Cassino droga do budynku jest oznaczona tablicą informacyjną.
- Przy budynku brak wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Do budynku prowadzą trzy wejścia:
- jedno jest ogólnodostępne – od parteru prowadzą schody,
- jedno dedykowane jest osobom z niepełnosprawnością ruchową — pokój z podjazdem,
- jedno jest nieczynne.
- Pomieszczenia, w których są załatwiane sprawy umiejscowione są:
- na półpiętrze — rozkładanie na raty, umarzanie zaległości za SPP,
- na pierwszym piętrze — rozpatrywanie skarg i wniosków oraz dokonywanie opłat za jazdę bez ważnego biletu.
- Schody zostały oznaczone taśmą w kolorze żółtym.
- Dla osób z niepełnosprawnością ruchową zamontowany został dzwonek. W przypadku potrzeby, klient zostanie zaproszony do pokoju dedykowanego osobom z niepełnosprawnością ruchową, gdzie właściwy merytorycznie pracownik załatwi sprawę.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
- Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego, po wcześniejszym umówieniu się.
- W pokoju, w którym rozpatrywane są skargi i wnioski można skorzystać z lupy elektronicznej.
- Najważniejsze pomieszczenia zostały oznaczone w języku Braille•a, a na drzwiach wejściowych umieszczono również informację o godzinach otwarcia.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Kasa biletowa — Pętla na Basenie Górniczym, adres: ul. Gdańska 25, Szczecin
- Klient nie wchodzi do budynku — kasa dostępna z zewnątrz.
- Brak schodów i uskoków przy kasie.
- Blat (szuflada podawcza) jest na standardowej wysokości.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Na budynku, w którym znajduje się kasa umieszczone zostały 2 tablice dynamicznej informacji pasażerskiej z możliwością włączenia za pomocą pilota zapowiedzi głosowej dla osób z dysfunkcją wzroku — piloty przekazane przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego do Polskiego Związku Niewidomych Okręg Zachodniopomorski.
Kasa biletowa — Brama Portowa, adres: pl. Brama Portowa 1, Szczecin
- Do budynku prowadzą schody.
- Przy schodach zamontowana została winda dla wózków (aktualnie niesprawna).
- W kasie znajduje się obniżony blat.
- W kasie wyznaczono miejsce do siedzenia.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Kasa biletowa — CH Turzyn, adres: al. Bohaterów Warszawy 40, Szczecin
- Kasa biletowa znajduje się wewnątrz budynku CH Turzyn, na parterze budynku.
- Wejście do budynku bezpośrednio z chodnika bez uskoków i schodów.
- Do budynku prowadzą 4 wejścia z drzwiami automatycznymi oraz 1 drzwi, które otwiera się ręcznie.
- Do wnętrza kasy prowadzą dwie pary drzwi otwierane ręcznie (podłoga bez uskoków). Jedne drzwi znajdują się z prawej strony kasy, a drugie z lewej strony kasy (wejście do kasy z jednej lub drugiej alejki).
- Kasa oznaczona została poprzez zawieszenie szyldu w pobliżu kasy, zarówno w jednej, jak i drugiej alejce, które do niej prowadzą. Dodatkowo kasa oznakowana została na samym jej pomieszczeniu po zewnętrznej stronie.
- W kasie znajdują się 2 stanowiska do obsługi.
- W kasie znajduje się jedno stanowisko z obniżonym blatem, dedykowane osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
- Naprzeciwko stanowisk kasowych znajduje się dodatkowy blat oraz wyznaczone jest miejsce do siedzenia.
- Na parkingu CH Turzyn znajdują się 4 miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Kasa biletowa — Krzekowo, adres: ul. Żołnierska 1, Szczecin
- Do kasy prowadzą chodniki z nieobniżonymi krawężnikami.
- Klient nie wchodzi do budynku — okienko kasowe dostępne z zewnątrz.
- Blat (szuflada podawcza) jest na standardowej wysokości.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- Na budynku kasy umieszczona została tablica dynamicznej informacji pasażerskiej z przyciskiem włączającym zapowiedzi głosowe, dla osób z dysfunkcją wzroku.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Kasa biletowa — Plac Rodła, adres: pl. Rodła 1, Szczecin
- Do kasy prowadzi chodnik bez schodów i uskoków od strony al. Wyzwolenia, a od strony ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego prowadzą schody.
- Do budynku prowadzi wejście przez drzwi otwierane do wewnątrz.
- Wewnątrz znajduje się lekkie nachylenia podłogi umożliwiające podjazd wózków do kasy.
- Naprzeciwko wejścia znajdują się dwa stanowiska kasowe.
- Po lewej stronie znajduje się blat.
- Po prawej stronie znajduje się siedzisko.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Kasa biletowa — Podjuchy, adres: ul. Metalowa (Pętla)
- Do kasy prowadzą chodniki z obniżonymi krawężnikami.
- Klient nie wchodzi do budynku — okienko kasowe dostępne z zewnątrz.
- Blat (dwie szuflady podawcze) — jedna jest na obniżonej wysokości, a druga na standardowej wysokości.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Na pętli znajdują się 4 perony autobusowe. Na każdym z nich znajdują się tablice dynamicznej informacji pasażerskiej z możliwością włączenia za pomocą pilota zapowiedzi głosowej dla osób z dysfunkcją wzroku — piloty przekazane przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego do Polskiego Związku Niewidomych Okręg Zachodniopomorski.
Kasa biletowa — Police, adres: ul. Bankowa 11 c, d, e
- Wejście do kasy bez schodów i uskoków.
- Obniżony blat.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- W kasie wyznaczono miejsce do siedzenia.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Kasa biletowa — Kołłątaja, adres: ul. Barbary 1
- Do budynku kasy biletowej prowadzi chodnik bez schodów i uskoków.
- Klient nie wchodzi do budynku — dwie kasy dostępne z zewnątrz.
- Blat (szuflada podawcza) jest na obniżonej wysokości.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Na budynku znajduje się tablica dynamicznej informacji pasażerskiej z przyciskiem włączającym zapowiedzi głosowe, dla osób z dysfunkcją wzroku.
Kasa biletowa — Turkusowa, adres: ul. Turkusowa (Pętla)
- Do budynku Kasy biletowej i na perony prowadzą podjazdy z oznaczonymi kierunkami linii.
- Przy budynku brak uskoków i schodów.
- Klient nie wchodzi do budynku — kasa dostępna z zewnątrz.
- Blat (szuflada podawcza) jest na standardowej wysokości.
- W pobliżu kasy znajdują się dwa biletomaty — jeden znajduje się z boku kasy, a drugi na peronie.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Obok budynku znajduje się 6 tablic dynamicznej informacji pasażerskiej z przyciskami włączającym zapowiedzi głosowe, dla osób z dysfunkcją wzroku.
Kasa biletowa — Klonowica, adres: ul. Klonowica 5, Szczecin
- Kasa biletowa znajduje się w budynku.
- Do budynku prowadzą trzy wejścia, przy czym dwa z nich są czynne. Jedno z nich jest wejściem głównym do którego prowadzą schody i znajduje się we frontowej części budynku, a drugie znajduje się z prawej strony budynku.
- Przy wejściu głównym do budynku znajduje się podjazd wyposażony w poręcze.
- Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce dla pojazdów osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Z holu do kasy prowadzą cztery schody, bez podjazdu.
- Blat znajduje się na standardowej wysokości.
- Nad kasą zamontowane zostało dodatkowe oświetlenie w celu poprawy widoczności dla osób słabowidzących.
- Przy kasie brak wyznaczonego miejsca do siedzenia. Miejsce do siedzenia jest wyznaczone w budynku około 20 m od kasy.
- Lokalizacja kasy została oznaczona w języku Braille’a.
- Na parterze budynku obok Biura Obsługi Interesantów znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową.
- Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego, po wcześniejszym umówieniu się.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
Kasa biletowa — Osiedle Zawadzkiego, adres: ul. Szafera (Pętla)
- Do kasy prowadzą chodniki z obniżonymi krawężnikami.
- Klient nie wchodzi do budynku — okienko kasowe dostępne z zewnątrz.
- Blat (szuflada podawcza) jest na obniżonej wysokości.
- Na pętli znajdują się 4 perony tramwajowe i 1 autobusowy.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
- Część pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z wadą słuchu.
- Większość pracowników wzięła udział w szkoleniu dotyczącym komunikacji z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Na budynku kasy znajduje się tablica dynamicznej informacji pasażerskiej z możliwością włączenia za pomocą pilota zapowiedzi głosowej dla osób z dysfunkcją wzroku — piloty przekazane przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego do Polskiego Związku Niewidomych Okręg Zachodniopomorski.
Parking dla odholowanych pojazdów, adres: ul. Hangarowa 30-32, Szczecin
- Klient załatwia sprawę w okienku z zewnątrz.
- Dojście do okienka wyłożone płytami betonowymi oraz częściowo płytami chodnikowymi.
- Brak tłumacza języka migowego na miejscu i online, jednak istnieje możliwość wcześniejszego umówienia się i skorzystania z tłumacza języka migowego w budynku przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.
Pozostałe informacje
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego podejmuje starania dotyczące podniesienia poziomu dostępności, w tym dostępności architektonicznej.