Nabycie nieruchomości i praw do zasobu Gminy Miasto Szczecin
Wymagane dokumenty
Oferta sprzedaży nieruchomości wraz z uzasadnieniem.
Załączniki:
- odpis z księgi wieczystej stwierdzający rzeczywisty stan prawny;
- opinia WUiAB o przeznaczeniu nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku planu – w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Szczecin;
- opinia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków);
- uchwała właściwego organu o sprzedaży w przypadku osoby prawnej;
- wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków.
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin załatwienia sprawy
Do 365 dni.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
- art. 25 ust. 1 i 2 w związku z art. 23 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
- art. 20 pkt 17 i pkt 18 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
- art. 1 załącznika Nr 1 do uchwały Nr XLI/521/97 Rady Miasta Szczecina z dnia 29 grudnia 1997 r. w sprawie określenia zasad prowadzenia przez Zarząd Miasta gospodarki majątkiem Gminy Szczecin w zakresie: nabywania, zbywania i obciążania zabudowanych i niezabudowanych nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony (ze zm.).
Miejsce składania dokumentów
Biuro Obsługi Interesantów Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, ul. Sebastiana Klonowica 5, 71-241 Szczecin.