Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego pod reklamę, obiekt budowlany oraz na zasadach wyłączności (decyzja określająca termin zajęcia pasa drogowego oraz wysokość opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego)
Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy
- wniosek;
- szczegółowy plan – mapka sytuacyjna w skali 1:500 lub 1:1000, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy – z podaniem jej wymiarów;
- pełnomocnictwo dla osób uprawnionych do reprezentacji wnioskodawcy (złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł, za urzędowe potwierdzenie zgodności kopii udzielonego pełnomocnictwa z oryginałem należy dodatkowo zapłacić 5 zł za każda stronę);
- decyzja lokalizacyjna wydana w trybie art. 39 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 21 marca 1985 roku;
- zezwolenie wydane w oparciu o Prawo budowlane.
Uwaga: Wniosek należy złożyć przed planowanym terminem zajęcia pasa drogowego.
Gdzie załatwisz sprawę?
Dokumenty składasz:
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie
reklama, obiekt budowlany, zajęcie pasa drogowego na zasadach wyłączności
ul. Klonowica 5,
Biuro Obsługi Interesantów (BOI)
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30–15:30
Jakie druki wypełniasz i gdzie je znajdziesz?
Druki – reklama, obiekt budowlany, zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności można pobrać ze strony internetowej www.zditm.szczecin.pl i wydrukować.
Kto może pomóc przy wypełnianiu druków?
Przy wypełnieniu wniosku może pomóc kierownik, pracownicy Działu Gospodarczego i Inżynieryjnego Zajęcia Pasa Drogowego, pracownik BOI – ZDiTM w Szczecinie, ul. Klonowica 5.
Kolejne kroki w Urzędzie
Zakończenie opracowania procedur związanych z administracja budowlaną – zgłoszenie o zakończeniu budowy (w przypadku decyzji Pozwolenie na budowę) składane do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Szczecinie i Wydział Urbanistyki i Administracji Budowlanej UM Szczecin.
Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?
Wydanie zezwolenia albo odmowa będzie w formie decyzji administracyjnej w ciągu miesiąca od daty otrzymania wniosku, a w sprawach trudnych w terminie do dwóch miesięcy.
Jaki dokument otrzymasz? Jaką odpowiedź otrzymasz?
Zezwolenie lub odmowa wydania zezwolenia jako decyzja administracyjna.
Czy od tej odpowiedzi można się odwołać?
Tak.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Szczecinie, plac Batorego 4, 70-207 Szczecin. Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, liczony od dnia jej doręczenia. Odwołanie można złożyć za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.
Czy musisz płacić za załatwienie sprawy?
Tak.
Opłata za zajęcie pasa drogowego będzie w wysokości podanej w Uchwale nr XLVI/1268/23 Rady Miasta Szczecina z dnia 24 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych.