GTFS
Bieżące rozkłady jazdy w formacie General Transit Feed Specification (GTFS) wraz z aktualizacją w czasie rzeczywistym (GTFS-RT).
Statyczny rozkład jazdy
- URL: https://www.zditm.szczecin.pl/storage/gtfs/gtfs.zip
- Typ danych: application/zip
- Częstotliwość aktualizacji: w miarę potrzeb
Dane w czasie rzeczywistym (GTFS-realtime)
Aktualizacje danych dla kursów (punktualność, odwołane kursy)
- URL: https://www.zditm.szczecin.pl/storage/gtfs/gtfs-rt-trips.pb
- Typ danych: Protocol Buffers
- Częstotliwość aktualizacji: co ok. 10 sekund
Zasady oznaczania kursów odwołanych:
- Kurs odwołany na całej trasie – pole
schedule_relationship
dla kursu zawiera wartośćCANCELED
, a aktualizacje dla poszczególnych przystanków nie są zwracane. - Kurs odwołany na części trasy:
- kurs realizowany od pierwszego przystanku do przystanku n (na przystanku n wszyscy pasażerowie muszą opuścić pojazd, a wsiadanie jest niedozwolone) – dla przystanków od n+1 do ostatniego pole
schedule_relationship
zawiera wartośćSKIPPED
; - kurs realizowany od przystanku n do ostatniego przystanku (pasażerowie mogą wsiadać do pojazdu począwszy od przystanku n) – dla przystanków od pierwszego do n−1 pole
schedule_relationship
zawiera wartośćSKIPPED
.
- kurs realizowany od pierwszego przystanku do przystanku n (na przystanku n wszyscy pasażerowie muszą opuścić pojazd, a wsiadanie jest niedozwolone) – dla przystanków od n+1 do ostatniego pole
Lokalizacja pojazdów
- URL: https://www.zditm.szczecin.pl/storage/gtfs/gtfs-rt-vehicles.pb
- Typ danych: Protocol Buffers
- Częstotliwość aktualizacji: co ok. 10 sekund
Ostrzeżenia o zakłóceniach
- URL: https://www.zditm.szczecin.pl/storage/gtfs/gtfs-rt-alerts.pb
- Typ danych: Protocol Buffers
- Częstotliwość aktualizacji: co 1 minutę
Informacje ogólne
- Dane udostępniane są bezpłatnie, do wykorzystania w dowolnym celu, a ich użycie nie wymaga wcześniejszego zgłoszenia.
- Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie nie gwarantuje, że udostępniane dane są prawidłowe i kompletne. Nie ponosi również odpowiedzialności za szkody lub niewłaściwe decyzje podjęte na ich podstawie.
- W produkcie korzystającym z danych (aplikacja, strona internetowa, publikacja itp.) zalecane jest podanie źródła danych, tj. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie lub – w formie skróconej – ZDiTM Szczecin.
- W produkcie korzystającym z danych (aplikacja, strona internetowa, publikacja itp.) zalecane jest – jeżeli jest to możliwe – umieszczenie odsyłacza do niniejszej strony lub do strony głównej.
- W przypadku statycznego rozkładu jazdy – ze względu na rozmiar pliku – przed podjęciem przez klienta decyzji o jego pobraniu zalecane jest sprawdzenie nagłówków
ETag
lubLast-Modified
. - Jeżeli to możliwe, w nagłówku
User-Agent
żądania należy umieścić informację o podmiocie korzystającym z danych (np. nazwa aplikacji, strony internetowej, adres URL).