Biletomaty stacjonarne
Biletomaty stacjonarne umożliwiają korzystanie z następujących funkcji:
- doładowanie biletów okresowych,
- zakup i doładowanie kart SKA na okaziciela,
- informacje o karcie (ostatnie operacje na karcie, termin ważności biletów okresowych),
- sprzedaż biletów jednorazowych czasowych (bilety do skasowania w pojeździe),
- informacja pasażerska: rozkład jazdy, cennik biletów.
Biletomaty obsługują płatność kartami płatniczymi, bilonem, banknotami oraz e-portmonetką.
Opis elementów funkcjonalnych
Przy lewej krawędzi urządzenia, w połowie jego wysokości znajduje się ekran dotykowy (1).
Przy prawej krawędzi urządzenia znajdują się, patrząc od góry:
- akceptor banknotów (2),
- otwór wylotowy do zwrotu niezaakceptowanych banknotów lub do wydawania reszty w banknotach (3),
- czytnik kart SKA/SKR (4).
W połowie szerokości urządzenia, bliżej jego prawej krawędzi znajdują się, patrząc od góry:
- otwór wlotowy monet (5),
- czytnik kart zbliżeniowych (6),
- czytnik kart płatniczych z chipem lub paskiem magnetycznym (7),
- klawiatura do obsługi kart płatniczych (PIN pad) (8).
W dolnej części urządzenia znajduje się, zajmując całą szerokość, kieszeń do odbioru biletów papierowych, potwierdzeń płatności kartą płatniczą, paragonów z doładowań biletów okresowych oraz e-portmonetki, reszty wypłacanej bilonem (9).
Dokonywanie płatności banknotami i bilonem
Banknoty należy wsuwać pojedynczo do przeznaczonej do tego szczeliny. Banknoty powinny być rozłożone na płasko, nie mogą być złożone na pół lub w inny sposób.
Monety należy wrzucać pojedynczo do przeznaczonej do tego szczeliny. Kolejną monetę należy wrzucić dopiero po rozpoznaniu przez urządzenie nominału monety poprzednio wrzuconej.
Podczas doładowywania kart SKA/SKR należy postępować zgodnie z komunikatami pojawiającymi się na ekranie urządzenia.
Kartę SKA/SKR należy przyłożyć do urządzenia na początku i na końcu transakcji.
Reklamacje
Reklamacje związane z funkcjonowaniem biletomatów stacjonarnych i mobilnych można składać:
- drogą mailową na adres bok@zditm.szczecin.pl,
- telefonicznie pod numerem 91 48 00 460 lub 91 48 00 461,
- osobiście w Biurze Obsługi Klientów (kasa główna ZDiTM) – ul. Klonowica 5, Szczecin.
W tym celu należy wypełnić protokół reklamacyjny.