Mobilna Karta Miejska
Mobilna Karta Miejska Szczecin to aplikacja stworzona z myślą o mieszkańcach Szczecina i okolic, ale także skierowana do turystów i gości odwiedzających Szczecin.
To pierwsza taka mobilna karta miejska w Polsce.
Pobierz: Google Play, App Store.
- Mobilna Karta Miejska jest mobilną kartą imienną.
- Zapewnia wygodny dostęp do biletów komunikacji miejskiej w Szczecinie.
- Formy płatności: karta płatnicza oraz szybkie Przelewy24.
- Bezpieczeństwo gwarantowane certyfikatami.
- Możliwość zwrotu biletu bezpośrednio z poziomu aplikacji na zasadach obowiązujących w regulaminach.
- Dostępna również w wersji anglojęzycznej.
- Administratorem danych osobowych jest firma GoPay.
- Reklamacje zakupu należy składać do sprzedawcy biletów, czyli firmy GoPay zgodnie z umieszczonym w aplikacji regulaminem.
Aplikacja dostępna jest dla systemów operacyjnych Android i iOS.
Do prawidłowego funkcjonowania aplikacji Mobilna Karta Miejska Szczecin wymagane jest aktywne połączenie z Internetem.
Wystawcą faktury za bilety jest GoPay Spółka z o.o. W celu uzyskania faktury VAT prosimy o kontakt pod adresem biuro@gopay.com.pl.
Rejestracja
- Aby utworzyć konto w aplikacji wybieramy opcję „ZAREJESTRUJ SIĘ”.
- W kolejnym kroku podajemy następujące dane:
- e-mail,
- numer telefonu,
- hasło.
- Po zapoznaniu się z regulaminem, musisz zaznaczyć pole akceptacji. Pozostałe zgody dotyczące przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych, oraz zgoda na otrzymywanie informacji o ofertach specjalnych i promocjach od GoPay jest dobrowolna.
- Po wprowadzeniu wszystkich danych aplikacja poprosi aby upewnić się, czy wszystkie wprowadzone informacje są poprawne. Jeżeli wszystko się zgadza możemy przejść dalej wybierając „OK”.
- Po sprawdzeniu danych ustalamy 4-cyfrowy kod PIN, za pomocą którego będziemy logować się do aplikacji.
- Aby ukończyć rejestrację, wpisujemy 4-cyfrowy kod, wysłany w wiadomości SMS na numer wskazany przy wprowadzeniu danych.
Zakup biletu jednorazowego
- Aby zakupić bilet jednorazowy należy wybrać opcję „KUP BILET” (1).
- Następnie wybieramy „Komunikacja miejska” (2).
- Następnym krokiem jest wybranie jaki, rodzaj biletu nas interesuje (normalny, ulgowy – 3), a następnie wybór typu biletu „Jednorazowy” (4).
- Po wybraniu typu biletu należy wybrać, jaki bilet nas interesuje (5).
- Po wybraniu biletu, aplikacja przenosi nas do podsumowania. W tym momencie możemy dokonać edycji typu biletu (6), nazwy biletu (rodzaj – 7) za pomocą opcji „Zmień”. Kolejnym krokiem jest określenie liczby biletów (8). Jeżeli wszystko się zgadza przechodzimy do wyboru metody płatności za pomocą opcji „PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI” (9).
- Wybierz preferowaną metodę płatności: Blik, Verestro Paytool (Apple Pay, Google Pay oraz płatność kartą), Przelewy24 (10).
- Po wybraniu odpowiedniej metody płatności pozostaje tylko finalizacja zakupu. Aby to zrobić należy wybrać opcję „PŁACĘ” (11).
- Po zatwierdzeniu płatności bilety pojawią się w zakładce „Moje bilety” (13). Bilet w tym momencie jest już gotowy do aktywacji. Aby aktywować bilet należy wybrać opcję „AKTYWUJ” (12). W zakładce „Moje bilety” (13) możemy również dokonać szybkiego ponownego zakupu biletu za pomocą opcji „KUP PONOWNIE”. Gdy bilet przestanie być aktywny, trafi do zakładki „Wygasłe” (14). Aby przejść pomyślnie kontrolę należy kliknąć na bilet i okazać kod QR osobie kontrolującej.
Zakup biletu okresowego
- Aby zakupić bilet okresowy należy wybrać opcję „KUP BILET” (1).
- Następnie wybieramy „Komunikacja miejska” (2).
- Następnym krokiem jest wybranie jaki rodzaj biletu nas interesuje (normalny, ulgowy – 3), a następnie wybór typu biletu „Miesięczny” (4).
- Po wybraniu typu biletu należy wybrać, jaki bilet nas interesuje (5).
- Po wybraniu biletu, aplikacja przenosi nas do podsumowania. W tym momencie możemy dokonać edycji typu biletu (6), nazwy biletu (rodzaj – 7) za pomocą opcji „Zmień”. Jeżeli wszystko się zgadza aplikacja poprosi nas o wypełnienie formularza biletu okresowego. Aby to zrobić należy wybrać opcję „WYPEŁNIJ FORMULARZ” (9).
- W trakcie wypełniania formularza aplikacja poprosi nas o podanie takich danych, jak: imię, nazwisko, datę rozpoczęcia ważności biletu, numer linii (w przypadku, gdy rodzaj biletu wskazuje na to, że bilet jest na jedną linię), a także numer PESEL. Po wypełnieniu wszystkich danych możemy przejść do płatności za pomocą opcji „PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI” (9).
- W tym momencie możemy wybrać preferowaną metodę płatności: Blik, Verestro Paytool (Apple Pay, Google Pay oraz płatność kartą), Przelewy24 (10). Po wybraniu metody płatności pozostaje tylko finalizacja zakupu. Aby to zrobić należy wybrać opcję „PŁACĘ” (11).
- Po zatwierdzeniu płatności bilet pojawi się w zakładce „Moje bilety” (12). Bilet w tym momencie jest już gotowy do okazania kontrolerowi. Aby kontrola się powiodła należy kliknąć na bilet i okazać kod QR osobie kontrolującej. W zakładce „Moje bilety” (12])możemy również dokonać szybkiego ponownego zakupu biletu za pomocą opcji „KUP PONOWNIE”.
PAMIĘTAJ! Bilety okresowe aktywują się samoczynnie w dniu rozpoczęcia ważności.
Kontrola/aktywacja biletu
- Aby aktywować bilet należy wybrać „Moje bilety” (1).
- Następnie wybieramy „Aktywuj” (2) i wybieramy opcję „OK” (3).
- Podczas kontroli wystarczy nacisnąć aktywny bilet (4).
- Po kliknięciu w pole biletu, pojawi się ekran z kodem QR, który należy pokazać osobie kontrolującej. Po utracie ważności bilet trafi do zakładki „Wygasłe”.
Pasek boczny – menu
- Aby wejść w menu należy z dolnego paska nawigacyjnego wybrać opcję „Menu” (1).
- Menu pozwala zarządzać naszym kontem w aplikacji. Znajdziemy tu między innymi:
- profil,
- zarządzanie ekranem głównym,
- zabezpieczenia,
- migracja biletów,
- informacje i kontakt.
- Z poziomu „Profil” możemy:
- sprawdzić swoje wprowadzone dane (numer telefonu, adres e-mail)
- usunąć swoje konto,
- zaznaczyć/ odznaczyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz zgodę na otrzymywanie informacji o ofertach od firmy GoPay Sp. z o.o.
- Opcja „Zarządzaj ekranem głównym” służy do personalizacji ważnych dla nas informacji wyświetlanych na ekranie głównym aplikacji. Możemy zmienić kolejność wyświetlanych funkcjonalności lub wyłączyć ich widoczność, jeżeli nie są nam potrzebne.
- W „Zabezpieczeniach” możemy:
- włączyć/ wyłączyć logowanie za pomocą biometrii,
- zmienić hasło do aplikacji,
- zmienić PIN za pomocą którego logujemy się do aplikacji.
- „Migracja biletów” – w tej zakładce możemy przenieść bilet okresowy zakupiony w MKM Szczecin 1.0 – wcześniejszej wersji aplikacji. Aby wykonać migrację biletu, należy podać adres e-mail oraz hasło, za pomocą którego logowaliśmy się w poprzedniej wersji aplikacji.
- W zakładce „O aplikacji” możemy:
- sprawdzić najczęściej zadawane pytania dotyczące aplikacji,
- przeczytać regulamin,
- znaleźć kontakt do:
- ZDiTM Szczecin,
- ZUK – Zakład Usług Komunalnych,
- GoPay.