
Drogowe podsumowanie roku
opublikowano: · informacja archiwalna
Ponad 20 ulic z nową nawierzchnią, remonty chodników i budowa zupełnie nowych ciągów pieszych. Do tego zadania inwestycyjne, których w ubiegłym roku także nie zabrakło. 2020 rok był dla ZDiTM bardzo pracowity.
Nowe nakładki pojawiły się między innymi na ulicy Anieli Krzywoń, Kostki- Napierskiego, Tczewskiej, Rymarskiej, Ludowej, Dębogórskiej, Wiszesława, Lipowej, Łuczniczej, Owocowej, Unisławy i Stoisława. Remontowane były najbardziej zniszczone odcinki ulic. Łącznie to prawie 100 000 metrów kwadratowych nowej nawierzchni.
Do tego dochodzą:
- remonty cząstkowe nawierzchni jezdni bitumicznych na powierzchni około 36 896 m2
- remonty cząstkowe nawierzchni chodników na powierzchni około 7 113 m2
- remonty cząstkowe nawierzchni jezdni z kostki kamiennej na powierzchni około 916 m2
- utwardzenie jezdni i parkingów drogowymi płytami betonowymi lub płytami ażurowymi na powierzchni około 468 m2
- tymczasowe utwardzenie nawierzchni gruntowych jezdni i poboczy destruktem asfaltowym na powierzchni około 1 280 m2.
Wyremontowane zostały także chodniki na ulicy Rostockiej od Czeskiej do Jemiołowej, Dmowskiego, Chryzostoma Paska, Dmowskiego, Bandurskiego, Wiślanej, Chopina i Ogrodniczej.
W ramach zadań ZDiTM są jednak także większe przebudowy. Zakończyły się roboty na ulicy Jarogniewa i Staromiejskiej. Trwają te związane z przebudową Hrubieszowskiej, Serbskiej, Ceglanej i Miedzianej czy węźle przesiadkowym w Podjuchach.
Największe nasze wyzwania to inwestycje związane ze zmianami na alei Jana Pawła II, gdzie przewiduje się wykonanie nowej konstrukcji jezdni z kostki kamiennej oraz ciągów pieszych z dużych płyt granitowych i asfaltowej ścieżki rowerowej. Skrzyżowania także zostaną wykonane z kostki kamiennej, ale koloru kontrastowego w stosunku do kostki ułożonej na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami. Parkowanie równoległe możliwe będzie po jednej stronie pasów postojowych. W miejscach narażonych na nieprzepisowe parkowanie pojazdów wykonane zostaną słupki zabezpieczające. Ścieżka rowerowa, tak jak w stanie istniejącym, zaprojektowana została w pasie rozdziału pomiędzy jezdniami. Po przebudowie pojawią się stojaki rowerowe, ławki, nowe kosze na śmieci oraz nowe nasadzenia krzewów.
Wykonawca — LIDER KONSORCJUM: Roverpol Sp. z o.o., PARTNER KORSORCJUM: Rover Infrastructuras S.A. na wykonie zadania ma 16 miesięcy. Termin umowny zakończenia inwestycji wartej 23 862 000,00 zł brutto przypada na drugą połowę października 2021 r.
Istotnym i dużym przedsięwzięciem jest także przebudowa ulic w śródmieściu. Na remontowanych fragmentach pojawiają się nowe chodniki i nawierzchnie jezdni, zmieniona zostanie organizacja ruchu między innymi dzięki wprowadzeniu strefy 30. W miejscach narażonych na nieprzepisowe parkowanie pojazdów wykonane zostaną słupki zabezpieczające oraz ustawione zostaną donice i ławki. Dodatkowa zieleń i mała architektura sprawią, że okolice będą bardziej przyjazne dla mieszkańców.
Przetarg na przebudowę ulicy Ściegiennego, Bohaterów Getta Warszawskiego oraz ulicy Królowej Jadwigi na odcinku od ulicy Małkowskiego do ulicy Ściegiennego wygrała firma Elbud Szczecin.
Na zrealizowanie prac wartych 14 305 614,92 zł wykonawca ma 20 miesięcy od dnia przekazania placu budowy. Zadanie jest realizowane przez dwóch zamawiających — ZDiTM oraz ZWiK.
Więcej wiadomości ze Szczecina

Majówka pełna atrakcji w Fabryce Wody
Planujesz majówkę w mieście? Wpadnij do Fabryki Wody i spędź długi weekend z nami!

Budowa III etapu Trasy Północnej w Szczecinie staje się faktem
Plac budowy oficjalnie przekazy, ruszyły też prace przygotowawcze. Budowa III etapu Trasy Północnej w Szczecinie staje się faktem.

Dar Szczecina i Zryw już na wodzie!
Po miesiącach spędzonych w hangarze przyszedł czas na wodowanie! Nasze dwie największe jednostki powróciły na wodę i zacumowały przy kei.