Blokada drogi

opublikowano: · informacja archiwalna

Ta informacja dotyczy linii:

Informujemy, że w piątek 18 maja mogą wystąpić czasowe utrudnienia w ruchu w okolicy ulicy Dmowskiego. W godzinach 15:00-16:00 planowany jest protest i blokada ulicy przez grupę około 30 osób. Kierowców i pasażerów prosimy o szczególną uwagę i cierpliwość. Na miejscu będą służby Nadzoru Ruchu.

Blokada planowana jest przez grupę mieszkańców dzielnic Klucz i Żydowce, niezadowoloną z nowej siatki połączeń na prawobrzeżu. Głównym zarzutem jest zlikwidowanie linii 55. Przypominamy jednak, że Basen Górniczy nie był nigdy punktem docelowym. Jest węzłem przesiadkowym, jak pętla na Turkusowej czy przystanek „Jaśminowa ZUS”, gdzie również można przesiąść się do tramwaju dowożącego pasażerów do centrum miasta.

Częstotliwość kursowania autobusów jest ustalana na podstawienie występujących potoków pasażerskich. Mając na uwadze średnie napełnienie autobusów w rejonie Osiedla Żydowce-Klucz, które na najbardziej obciążonym odcinku wynosiło poniżej 20 osób (od Żydowiec do Klucza w granicach 10 osób), została przyjęta częstotliwość kursowania linii 64 i 66 co 20 minut. Oznacza to, że do przystanku „Podjuchy” autobusy kursują naprzemiennie co 10 minut, do przystanku „Żydowce” w szczycie co 10 minut, poza szczytem co 20 minut, natomiast do przystanku „Klucz Autostrada” co 20 minut, przez cały dzień we wszystkie dni tygodnia.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, po wprowadzeniu nowej siatki połączeń na Prawobrzeżu skierował do obsługi linii 64 autobusy wyposażone w system zliczania potoków pasażerskich. Wyniki pomiarów wykazały, że na terenie Osiedla Klucz-Żydowce w godzinach szczytu z autobusu linii 64 korzysta średnio 20 pasażerów.  

Według danych dostępnych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Szczecin, osiedle Żydowce-Klucz liczy 2290 zameldowanych mieszkańców, z kolei osiedle Podjuchy — 8508. Mając na uwadze liczbę ludności, zapewniona częstotliwość kursowania autobusów nie jest w żadnym stopniu dyskryminująca, ani nie wyklucza z życia społecznego starszych mieszkańców. Analizując siatkę połączeń Szczecina, dla porównania można podać osiedle Osów liczące prawie dwa razy tyle mieszkańców, co osiedle Żydowce-Klucz, a częstotliwość kursowania autobusu wynosi 15 min w szczycie i 20 min w godzinach wieczornych. Z kolei osiedle Skolwin (prawie tysiąc więcej mieszkańców niż osiedle Żydowce-Klucz) w godzinach szczytu ma autobus co 12 minut, natomiast poza szczytem co 25 min. Zdajemy sobie sprawę z tego, że każdy mieszkaniec Szczecina chciałby mieć autobus i tramwaj bardzo blisko domu i transport bezpośrednio do szkoły czy pracy, ale nie jest to możliwe. W warunkach miejskich musimy urządzać komunikację miejską realnie, dostosowując ją do ilości pasażerów. Nie możemy mieszkańców Klucza i Żydowiec traktować inaczej niż pozostałych dzielnic. Siatka połączeń jest projektowana pod istniejące potrzeby transportowe, a nie pod rezerwy terenowe i plany budowy osiedli.


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Komunikacja po meczu Pogoń Szczecin – Górnik Zabrze

W związku z organizacją meczu Pogoń Szczecin – Górnik Zabrze w dniu 25.05.2024 r.  godz. 17:30 nastąpią zmiany funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

Poznaj program otwarcia Fabryki Wody

Pozostał tydzień do otwarcia Fabryki Wody. Baseny, zjeżdżalnie, sauny, odkrywanie świata nauki w Edukatorium – jednym słowem, mnóstwo świetnej zabawy. Poznajcie program weekendu otwarcia.

Przed nam Dni Samorządu 2024

Przypominamy. Już za kilka dni kolejna odsłona wydarzenia, które ma inspirować młodzież do działania na rzecz lokalnych społeczności. Tym razem pod hasłem „Komunikacja przyszłości – budowanie relacji w świecie 5.0”.