Prace na łukach

opublikowano: · informacja archiwalna

Zniknęły już łuki torów na ulicy Krzywoustego. Dzisiaj rozpoczął się ostatni etap rozbiórki, a wykonawca zgodnie z harmonogramem przystąpi do dalszych robót związanych z korytowaniem i układaniem kolejnych warstw konstrukcji.

Chociaż organizacja ruchu w rejonie prac została wprowadzona zgodnie w projektem ponad tydzień temu, to zdarzają się ciągle kierowcy, którzy jadąc na pamięć powodują niebezpieczne sytuacje. Jednak największym zagrożeniem dla siebie i innych uczestników ruchu drogowego są piesi, którzy ignorując oznakowanie poziome i pionowe, w tym zapory i wygrodzenia, przebiegają przez sam środek skrzyżowania ulic Bolesława Śmiałego i Krzywoustego. Wykonawca będzie starał się wygrodzić jeszcze większy fragment, jednak zdrowego rozsądku pieszych nic nie zastąpi.

W ramach prac we wtorek rozpoczął się ostatni etap rozbiórki torów. Równolegle trwają prace związane z korytowaniem, po których układana będzie warstwa stabilizacji gruntu i kolejne warstwy konstrukcji. Roboty prowadzone są zgodnie z harmonogramem i potrwają jeszcze 8 tygodni.

Przypominamy, że remontu wymagała konstrukcja torowiska, która uległa zniszczeniu, ze względu na duży ruch kołowy. W związku z tym, pracami objętych zostało około 150 metrów toru wraz z jego zabudową drogową w minimalnym, niezbędnym zakresie oraz odwodnienie. Roboty są prowadzone pomiędzy przejściami dla pieszych przez ul. Bolesława Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy.

Celem remontu jest przywrócenie wartości eksploatacyjnej torowiska oraz wykonanie robót naprawczych w strefie okołoszynowej. Dodatkowo, aby zwiększyć komfort okolicznych mieszkańców, płyty przejazdowe ułożone zostaną na wibroizolacyjnej macie ze spienionego poliuretanu. Maty antywibracyjne wytłumią drgania i hałasy. Z uwagi na bliską zabudowę mieszkalną na skrzyżowaniu ul. Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy, maty zostaną zabudowane na całym odcinku objętym zadaniem. Zamontowane zostaną także smarownice torowe.

Zakres robót torowo-drogowych obejmie:

  • całkowitą rozbiórkę istniejących torów tramwajowych i innych elementów nawierzchni tramwajowej,
  • wykonanie nowej konstrukcji podbudowy torów tramwajowych,
  • montaż torów tramwajowych w technologii ciągłego, sprężystego podparcia w korycie prefabrykowanych żelbetowych płyt tunelowych z użyciem żywic poliuretanowych,
  • montaż skrzynek odwadniających i innych elementów wyposażenia torów,
  • wykonanie nawierzchni torowiska,

Umowa została podpisana z firmą NIWA Szczecin Sp. z o.o. na kwotę 2 757 370,91 zł brutto. Roboty mają zakończyć się do 31 sierpnia.

Organizacja ruchu

Zamknięte zostały następujące relacje:

  • przejazdu „na wprost” relacji Krzywoustego — 26 Kwietnia
  • skrętu z ul. 26 Kwietnia w lewo w ciąg al. Bohaterów Warszawy,
  • przejazdu na wprost al. Bohaterów Warszawy od strony ronda Siwka do ul. Jagiellońskiej,
  • skrętu w lewo z al. Bohaterów Warszawy (od Jagiellońskiej) w ciąg ul. Krzywoustego,
  • skrętu w lewo z ul. Krzywoustego w ciąg al. Bohaterów Warszawy (kierunek ul. Ku Słońcu).

Przejazd odcinka ul. Krzywoustego pomiędzy ul. Bolesława Śmiałego a skrzyżowaniem z al. Bohaterów Warszawy i ul. 26 Kwietnia dla pojazdów zmierzających w stronę os. Przyjaźni odbywa się na jezdni południowej „pod prąd” jednym pasem ruchu wzdłuż obszaru międzyjezdnego. Przejazd pojazdów zmierzających na relacji prawoskrętnej Krzywoustego — al. Bohaterów Warszawy pozostał utrzymany.

Czasowemu zamknięciu uległy przejścia dla pieszych ul. Krzywoustego na skrzyżowaniu z ul. Bolesława Śmiałego.

Na czas zamknięcia wprowadzone zostały zalecane objazdy. Objazd dla pojazdów ciężarowych poprowadzony został poprzez drogę krajową nr 10 — Derdowskiego — 26 Kwietnia — Taczaka.    

Komunikacja miejska

Od 1 lipca do odwołania wstrzymany został ruch tramwajowy na odcinku Bohaterów Warszawy — Turzyn — Plac Kościuszki. Wprowadzone zostały następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:

  • Linia 1 kursuje na stałej trasie wg specjalnego rozkładu jazdy, z częstotliwością co 12 min we wszystkie dni tygodnia.
  • Kursy wyjazdowe i zjazdowe linii 2 realizowane są przez pl. Szarych Szeregów (do i z Dworca Niebuszewo — przez ul. Dworcową).
  • Linia 7 kursuje objazdem przez ul. Jagiellońską — pl. Rodła — ul. Matejki wg specjalnego rozkładu jazdy, bez zmiany częstotliwości.
  • Linia 8 kursuje na stałej trasie wg specjalnego rozkładu jazdy, bez zmiany częstotliwości.
  • Linia 9 kursuje na zmienionej trasie Głębokie — al. Bohaterów Warszawy — ul. Jagiellońska — al. Piastów — Pomorzany, wg specjalnego rozkładu jazdy, z częstotliwością co 12 min w szczycie, co 20–24 min poza szczytem.
  • Przystanki tramwajowe „Spacerowa” zostały przemianowane na „Rondo Olszewskiego”.

Od 29 czerwca do odwołania:

  • Przystanek „Bolesława Śmiałego” został przesunięty do nowej lokalizacji — bezpośrednio za pl. Kościuszki.
  • Linie 75 i 521 w kierunku Krzekowa od skrzyżowania z ul. Bolesława Śmiałego kursują objazdem — drugą jezdnią ul. Krzywoustego.
  • Linia 527 w kierunku Dworca Głównego kursuje objazdem przez ul. 26 Kwietnia (nawrót na skrzyżowaniu z ul. Twardowskiego).

Pasażerom przypominamy, że w sprawnym dotarciu do celu pomagają okoliczne linie 8, 10, 75 oraz  9.


Wiadomości Szczecin Wiadomości Szczecin
Więcej wiadomości ze Szczecina

Świętujemy 10 lat Centrum Żeglarskiego! Zobacz program

10 maja spotkamy się nie tylko po to, aby zainaugurować sezon żeglarski, ale również po to, aby świętować 10-lecie Centrum Żeglarskiego w Szczecinie.

Podwójna dawka rozrywki w kręgielni Fabryki Wody!

Z okazji długiego weekendu majowego przygotowaliśmy specjalną promocję dla wszystkich fanów dobrej zabawy.

SBO 2026: To już dziś – zakończenie naboru projektów!

Jeszcze tylko dziś do godziny 15.00 mieszkańcy mogą zgłaszać swoje projekty do tegorocznej edycji Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego.